woensdag 29 april 2009

Borduursels en strijkkralen




Vanwege de voorspelling van regenbuien eerder deze week had ik maandag besloten de borduurmachine in de woonkamer te zetten met het idee badges op vilt te borduren. Niet met een speciaal doel, gewoon omdat ik wat leuke plaatjes wilde borduren om achter de hand te hebben, om shirtjes op te pimpen of voor op een tas ofzo. Alleen de volkswagen bus en de slippers uit een van de laatste series van Huups! heb ik met een bepaalde stoffencombi in gedachten gemaakt. De rest is vooral door Sara gekozen. Samen achter de pc in Embird kijken naar de patroontjes, het mooiste vindt ze dan de sew simulator te bekijken, een weergave die versneld weergeeft hoe het patroon uiteindelijk geborduurd zal gaan worden op de machine ;-)))
Ze heeft me ook geholpen met de kleurtjes garen klaar te zetten, erg gezellig! Blijft toch iets magisch hebben hoor, zo'n borduurmachine! Ik krijg er na vijf jaar nog geen genoeg van :-) Jack en Sara waren, terwijl de machine aan het stampen was, aan het werk met strijkkralen. Ik heb ooit eens zo'n grote pot vol met strijkkralen gekocht bij het Kruidvat en dat is nog steeds een succes. Ik heb weer even genoeg kant-en-klare borduursels liggen en de machine is weer opgeruimd. Gelukkig was het weer vandaag beter en is er lekker buitengespeeld.

1 opmerking:

Nicole Claudia zei

Hahaha, wat een komische exemplaren zitten ertussen. Zo leuk die borduurtjes. Ik heb niet zo'n machine, maar ik kan me voorstellen dat dat leuk is om te zien hoe zo'n borduurtje ontstaat. En strijkkralen zijn inderdaad ontzettend leuk, ze kunnen bepaalde vormpjes invullen, maar ook zelf met hun fantasie aan de gang gaan! Ik ga voor een zonnetje morgen!

Groetjes, Collie