vrijdag 25 juli 2014

Herfst/winter 2014/2015


Bijna een jaar geleden begon ik met Pinterest. In de loop van dat jaar heb ik verschillende borden samengesteld en nu merk ik ook hoe handig het is bij het uitzoeken van de patronen die ik in het komende najaar wil gaan maken.

Tuurlijk blijft het bladeren in een stapel patroonbladen het leukste om te doen en dat blijf ik ook doen zoals ik dat altijd deed, met pen en papier bij de hand. Ik ben namelijk gek op lijstjes. Niet alleen met betrekking tot hobby maar ook in het huishouden/weekmenu's/administratie om maar eens wat te noemen......en dan het liefst een echt lijstje op een papiertje, niet via een of andere app ;-).
Maar met pinterest op smartphone en tablet is het ook handig om snel tussendoor even een ideetje of iets leuks dat ik tegenkom vast te leggen. Als visuele aanvulling dus op mijn good old notitieblok.....

Ik heb een inspiratiebord gemaakt voor kinderkleding voor het komende seizoen. Er staan patronen op die ik al heb en wil maken, inspiratie uit winkelcollecties, voorbeelden van zelfgemaakte kleding, voor jongens en meisjes....vanalles bij elkaar. En wie weet wat ik in de komende weken nog tegenkom op het net.....
Misschien vinden jullie het ook leuk om een kijkje te nemen?: dan kan dat hier

5 opmerkingen:

Mama C zei

Dat ziet er leuk uit. Mariette! Ik ben benieuwd wat je van dit bord allemaal gaat maken!!

Ik moet mij nodig eens verdiepen in pinterest, ik heb mij wel aangemeld en af en toe wat gepind, maar hoe het nou precies werkt met die borden enzo...
Weet jij of je ook borden kunt maken die anderen niet kunnen zien?

Creatieve groetjes!!!

Mariette zei

@mama c, dat kan. Je kunt drie verborgen borden maken. Is een handige functie, gebruik ik ook wel eens als ik een nieuw bord maak. Is echt de moete waard om je in te verdiepen hoor, ook handig voor recepten enzo!

Vlijtige Lies zei

Het lijkt me ook zo fijn een bord waar je iets op pint. Nu sla ik het in mijn hoofd op met alle gevolge van dien! Ik ga me er ook eens in verdiepen,bedankt dat je het nog eens aan kaart! Jullie ook fijne vakantie! Heerlijke tijd om je(patroon)boekjes door te bladeren.

zigzag zei

wat een leuk idee zon bord maken lijkt mij ook wel wat! gr jennie

Gerlily zei

Wat een mooie dingen heb je erop staan. Hier nog een lijstjes mens. Schrijf zelfs meteen alles op wat ik uit de kast haal als ik aan het eten koken ben! Fijn weekend verder.