maandag 29 september 2014

Over eten enzo....het vervolg


 Hier gaf ik het al aan....ik ben nog lang niet klaar met het ontdekken van de mogelijkheden van de slowcooker. Ik was van plan me verder te verdiepen in het makkelijk voorbereiden van slowcooker-gerechten. Ik kwam o.a. deze blogpost tegen waarin tips werden gegeven over het invriezen van eten voor de slowcooker. Daarnaast werd ik getipt over een youtube filmpje over het maken van wraps voor in de vriezer. Dat filmpje is gemaakt door de dame van deze website en alhoewel het helemaal niets te maken heeft met de slowcooker leek het me wel een goed plan om zo wat extra maaltijden klaar te hebben liggen in de diepvries. Ik heb altijd wel een voorraad wraps in huis en kon gelijk aan de slag. Soort van UWYH maar dan in de keuken.......


Ik maakte twee soorten vullingen, de rechter volgens recept van de link, zilvervliesrijst, bruine bonen, geraspte kaas en chili-saus. De linker is een mengsel geworden van mais, bos-ui, gehakt, kikkererwten, paprika, geraspte kaas en een zakje burrito kruiden. Vervolgens de wraps gevuld en ingepakt in folie en in de vriezer gedaan. Nou had ik blijkbaar lichtelijk overdreven met het maken van de vulling want de rechterpan zat nog half vol na het vullen van de in totaal 24 wraps.


 Ik pakte een pak pita-broodjes uit de voorraadkast en vulde die ook allemaal met het bruine bonen/rijst-mengsel.
Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als die in de oven gaan, het is een probeersel.


Zie hier het resultaat......een volle diepvrieslade......


Om het verhaal nog even rond te maken vulde ik ook nog twee zakken voor de slowcooker met allerlei gesneden verse groenten die ik van de week op de markt heb gekocht plus daarbij kruiden en tomaten uit blik. Een met courgette/wortel/bos-ui en een met paprika/puntpaprika's/aardappel. Het rundvlees ligt al in porties gesneden in de vriezer. Kortom, er ligt voor minimaal 5 keer voorbereid eten in de diepvries....niet verkeerd.
Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen....ik hou jullie op de hoogte....ik ga er zeker nog meer over opzoeken cq. lezen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat dit tijd op gaat leveren....tijd die ik weer aan andere leuke dingen kan gaan besteden :-)

2 opmerkingen:

Bianca zei

Ik had erbnogbnooit van gehoord een slowcoocker, gelijk maar even gegoogeld en lijkt me ideaal voor drukke dagen, ik ben benieuwd naar je vervolg berichten!

Ria's Creaties zei

Hallo Mariette veel succes met je voorraad het ziet erg lekker uit.
Je heb vast wel een grote vriezer want het is een enorme hoeveelheid.
En je was benieuwd wat ik ging maken met mijn nieuwe naaimachine.
Ik heb overgordijnen voor onze slaapkamer.Grts Ria