maandag 1 september 2014

Stofshoppen.....


Het was weer eens zover.....tijd om stoffen in het groot in te slaan. Hoe ik dat afgelopen voorjaar heb aangepakt is me goed bevallen....Toen ging ik 1 keer naar het stoffenspektakel en 1 keer naar de markt. Slechts een enkel stofje tussendoor gekocht en geen internetbestellingen voor wat betreft stoffen (niets ten nadele van stoffenwebshops, ik heb er jaren besteld, zal ik ook heus nog wel eens doen, maar ik vind het op het moment gewoon leuker om er een uitje van te maken en de stoffen in het echt te bekijken/kopen)

Vorige week heb ik twee keer ingeslagen, op bovenstaande foto zijn de stoffen te zien die ik bij Karteris kocht. 4 tricots met print en nog een paar katoentjes waarvan de onderste twee allebei couponnen waren van 50 cm. Maar te leuk om te laten liggen....die krijgen vast wel eens een bestemming.


Dan heb ik ook nog mijn favoriete stoffenmarkt bezocht en ook daar ben ik goed geslaagd. Ik had een lijstje gemaakt met de benodigdheden voor wat patronen die ik wilde maken van joggingstof, maar ik kwam in plaats daarvan thuis met prachtige Nicky velours (foto onder). 5 verschillende kleuren die dus allemaal al een bestemming hebben. 
Verder op de bovenste foto: 2 kleuren Punto di Roma, een aparte tricot met stippen (dat was een grote coupon van ruim 2 meter) en 2 kleuren sterrenfleece.


Verder nog een leuke katoen voor mijn kleine kereltje die gek is op trekkers, een bedrukte stretch- denim en een gemeleerde canvas. Hier, en met wat er nog in de kast ligt, kan ik voorlopig, zo niet het hele winterseizoen, prima mee vooruit :-)  Ik heb al een idee waar ik mee ga beginnen.........

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie stoffen...vooral die sterren vind ik leuk...

Fijne week.

Groetjes Thea♥

Mama C zei

Oh als ik dit zo zie.....maar eerst moet het huis in de verkoop, dan mag ik pas creatieve plannen maken 😉

Unknown zei

ooooooooooooo zo jammer dat ze hier het niet meer aan willen.
De rokjes en jurken. Het is alleen maar BROEK.
Ik mis het soms wel ff lekker tussen de stofjes snuffelen.
Ben benieuwd wat je er allemaal van gaat maken.

Vlijtige Lies zei

Nou jij kan vooruit! En natuurlijk is 'gewoon'stof kopen veel fijner als via internet. Even voelen en kijken...heerlijk. Succes met je voorraad.

Sacha la Bastide zei

Oh heerlijk... stapels stoffen, daar wordt een mens blij van! (zelfs al zijn het andermans stapels ;-) )

Neeltje zei

Oh, wat leuk om te shoppen voor stofjes. Mooie buit heb. Geniet er maar lekker van!

Neeltje

Klaasje zei

Wat een leuke stapel. Die trekkerstof heb ik hier ook liggen, maar nog niks meegedaan i.v.m. te grote kledingstapel;-)
Volgend jaar maar weer.
Gr, Klazina

Mama Maakt ... (Petra) zei

Lekker ingeslagen! Vooral de blauwe gebouwen met houndstooth achtergrond vind ik mooi!