zondag 24 mei 2015

De eerste oogst....



......radijsjes. En zo uit eigen tuin smaken ze overheerlijk....ik heb de grootste ertussenuit geplukt....


......dit is er nog over....genoeg voor de komende weken....

 

 .....de koriander (linksboven) en de peterselie (rechts) zijn ook al een paar keer gebruikt...deze had ik binnen voorgezaaid en die zijn eenmaal buiten razendsnel doorgegroeid...verder hebben we al rucola-stamppot gegeten van rucola uit eigen tuin.


.......nog even alles bij elkaar. De drie vakken uiterst rechts heb ik twee weken geleden ingezaaid en daar is nu ook al het een en ander van te zien.....Wat is het allemaal snel gegroeid in amper een maand tijd. Hier de foto's die ik op 2 mei liet zien. 


 .....Prachtige sieruien (allium)....voor het eerst in m'n tuin, deze bollen plantte ik vorig najaar. Verder zien de pioenen er veelbelovend uit dit jaar, ik heb meer knoppen dan andere jaren. Al een paar jaar heb ik er enkele pioenen bij waar nooit een knop in zit en toch laat ik ze staan en nu eindelijk lijkt m'n geduld iets op te gaan leveren. Ik heb er ook nog twee nieuwe bijgekocht dit jaar, dus ben benieuwd wat het plaatje is over 1 of 2 weken. Tenslotte...om hopelijk de hele zomer plezier van te hebben kocht ik voor slechts 1 euro per struikje nieuwe rozen. Van die rozen in zo'n kartonnen verpakking....ik koos er 10 in verschillende kleuren. Tot zover weer de tuin-update, wat een verschil kunnen een paar weken maken :-)


4 opmerkingen:

Vlijtige Lies zei

Heerlijk altijd die onbespoten groenten! Ik ben er een groot fan van,hier ook de eerste radijsje geoogst.En van je lappen voorraad ben ik ook groot fan, hi hi ik dacht dat ik de enigste was met een prive stoffenkraam...gelukkig niet. Zo grijpen we nooit mis! Groet en succes met de moestuin en het verwerken van je voorraad.

huis tjokvol zei

mooi,die bloemen hebben hele lange stelen he,mijn man bracht ze mee voor op de vaas maar die stelen zijn echt mega lang,maar de bol is mooi.

Lize zei

prachtig je tuin. Heerlijk he om er zo uit te eten.
Mijn tuin is bijna zo ver dat er uit gegeten kan worden, maar het gaat nog niet zo snel.
Je leert wel geduld hebben zo ;-)

Jessica zei

Prachtig die sierui. Het blijft leuk eten uit eigen tuin. Gaaf hoor.