donderdag 14 mei 2015

Stoffenbeurs Lelystad



Alhoewel het kleding maken op het moment helaas op een heel laag pitje staat wilde ik de kans om een stoffenmarkt in de buurt te bezoeken niet aan me voorbij laten gaan. Het stoffenspektakel in Zwolle heb ik overgeslagen en in Utrecht was ik voor het laatst in augustus vorig jaar.

Vandaag was Lelystad aan de beurt voor de stoffenbeurs. Twee jaar geleden was ik er voor het laatst.
Ik wilde niet overdreven veel kopen, een paar weken geleden bestelde ik al een flinke stapel stoffen online. 

Mijn oog viel gelijk op een couponnenkraam. Altijd leuk om tussen de lappen te kijken....Deze voile sprong er voor mij uit. Geen idee nog voor wie ik het ga gebruiken of wat het zal worden maar het was m'n eerste aankoop van de dag.

Ik was op pad gegaan met het idee om wat effen tricots te scoren en daarin ben ik geslaagd.
Zwart en grijs. De grijze was zo'n mooie kwaliteit voor een leuk prijsje dat ik 4 meter heb genomen, komt altijd wel van pas. Daarbij nog groene Punta di Roma. 

De laatste lap is een Paisley printje, ik denk aan een zomerjurk voor mezelf.

  

 
 
Verder alleen nog een voorraadje machinenaalden en dat was de (voor mijn doen bescheiden) buit.

Nu moet ik het toch maar weer eens op gaan pakken want ik mis het wel om lekker te prutsen met lapjes. In april heb ik nog wel wat gemaakt, namelijk gordijnen voor m'n stoffenkast en het dakraam op zolder. Niet heel spannend en het resultaat zal nog wel eens langskomen op m'n blog als m'n hoekje op zolder helemaal af is. 

Ik ben nu bezig met een kinderpatroon uit La Maison Victor...en dan volgt er hopelijk nog het een en ander voor het zomerseizoen.

5 opmerkingen:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Veel plezier met je aankopen!

Jessica zei

Mooie stoffen, basis tricot komt altijd wel van pas. Veel naai plezier.

Joan zei

Wat een mooi stof op de bovenste foto!

Tinneshobbyworld zei

Leuke stofjes. Ben benieuwd naar eerstvolgend ontwerp :-)

Lieve groetjes, Tinne

Neeltje zei

Mooie (bescheiden) buit heb je. De voile ziet er prachtig uit.

Neeltje