zaterdag 30 januari 2016

Weer tijd maken voor oude hobby's..kruissteekborduren


Het is echt lang geleden dat ik geborduurd heb, met de hand bedoel ik dan. In 2004 kocht ik m'n eerste borduurmachine en vooral de eerste jaren daarna heb ik heel erg veel aan machineborduren gedaan. Hier (even scrollen naar beneden) is nog wel een Tatty Teddy te zien die ik ergens rond 2006/2007 maakte maar verder heb ik helaas geen foto's van handgemaakte borduursels. 

Maar goed, nu ik flink aan het opruimen ben geweest (en nog steeds) ben ik wat aardige pakketjes tegengekomen. In het kader van UWYH (=Use what you have) vind ik het wel leuk om hier wat mee te gaan doen, anders ligt het ook maar te liggen. Complete pakketjes met allerlei mooie kleurtjes DMC. Het grote pakket van de Flower Fairies heb ik ooit op de handwerkbeurs in Zwolle gekocht. Het pakketje van de kat in de hangmat van Margaret Sherry heb ik ooit kado gekregen en de andere twee zaten bij onderstaande tijdschriften. Mijn man gaat af en toe naar Engeland en dan neemt hij altijd wel een paar tijdschriften voor me mee. Deze zijn alweer wat ouder, uit de jaren 2007 en 2008. Echt tijd om er eens iets mee te gaan doen. Zulke mooie bladen vind ik dat...


Ik ga beginnen met het borduurpakket van de Flower Fairies en zal net als bij andere langdurige projecten eens in de zoveel tijd een update laten zien. Mocht je ook houden van deze prachtige illustraties dan kun je een kijkje nemen op m'n Pinterest bord die ik hieraan gewijd heb. Overigens heb ik ook een bord met allemaal kruissteekpatronen.


Terwijl ik dit schrijf valt er een informatieboekje van de Handwerkbeurs in Zwolle op de mat. Ik ga straks even bladeren, ben er jaren niet naartoe geweest. Nog even nadenken of ik dat misschien dit jaar wel ga doen. Voor wat betreft UWYH niet handig, qua inspiratie natuurlijk wel
***edit 13/2: toch besloten om niet te gaan***
....tot de volgende keer!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Mooi zijn die Engelse bladen.
Ik heb er ook verschillende van in de kast.
Mijn tante stuurde ze geregeld op.
Veel borduur plezier.

from our home ✂ to yours zei

Leuke blogje,ik ben ook weer begonnen, kijk naar uit om meer hier te lezen, groetjes