woensdag 25 mei 2016

Heerlijke sapjes maken we zelf.....


......met onze pas aangeschafte slowjuicer. 
Qua keukenapparaten proberen we tegenwoordig minder impulsieve aankopen te doen want de ruimte is gewoon beperkt. Of met andere woorden, de keukenkast staat al aardig vol met allerlei handige keukenhulpjes en zoals dat zo mooi heet "fun cooking" apparaten. Zo zagen we laatst een suikerspinmachine in de winkel.....leuk, maar hoe vaak gebruik je zoiets? 
De airfryer bijvoorbeeld twijfel ik nog steeds over.....wel/niet, ik ben er nog niet uit...
De slowcooker is inmiddels echt onmisbaar geworden, die wordt heel regelmatig gebruikt in huize F.

Maar nu is er dan toch een slowjuicer bijgekomen. Vorige zomer keken we er al naar, maar nu hebben we de knoop dan toch doorgehakt.
Nou zijn ze er van een aantal honderd euro maar we zijn voor de goedkopere versie gegaan (nog steeds een aardig bedrag hoor)....online research gedaan, youtube filmpjes gekeken, vergelijkingen met sapcentrifuges opgezocht.... en uiteindelijk een keuze gemaakt. 
We hebben 'm nu bijna een week en ik vind 'm ideaal....hieronder een paar plaatjes van wat uitprobeersels tot nu toe...


......wortels, sinaasappel en gember....


.......maken een grote kan vol puur sap...



.....dat is een combinatie om te onthouden, de beker was snel leeg....


......peertjes...en verder niets...maken een glas heerlijke...


.......perensap....


Sinaasappel/kiwi....


Tomaat en bleekselderij....

Het groene sapje op de bovenste foto is trouwens een combi van komkommer, appel en munt (uit eigen tuin). Online zijn er zoveel combi's te vinden, ik heb er maar meteen een nieuw Pinterest bord voor gemaakt, die ik binnenkort verder zal aanvullen. En wat ik daar zag is dat je met de pulp die overblijft ook weer bijzondere dingen kunt doen, zoals b.v. crackers maken....ik ga me er nog allemaal in verdiepen. Tot nu toe ben ik al heel blij met al die verschillende sappen....wie weet kom ik er nog eens op terug....

6 opmerkingen:

Gerlily zei

Ziet er allemaal heerlijk uit. Alleen die mooie volle kleuren al! Hier is eindelijk een Senseo gekomen. Daar twijfelden wij over, maar met ons steeds groter wordende gezin, is het toch wel makkelijk als je altijd even in een handomdraai een kop koffie hebt. En over de Airfryer denken wij ook al een jaar na. Ons al voor laten lichten, maar ook nog niet de knoop doorgehakt.

Anoniem zei

En....veel gezonder natuurlijk. Zo weet je zeker dat er geen extra suiker aan toegevoegd is. En wie weet wat er nog meer in zit tegenwoordig!
Leuk om dat allemaal eens uit te proberen.

Proost!!

Jessica zei

Leuk, lekker en nog gezond ook. Top.

Corrie zei

Het ziet er lekker en gezond uit. fijn dat de machine al zoveel nut doet. Want werkeloos in de kast staan, daar heb je niets aan. Wat heb je trouwens leuke bekers. Volgens mij waren dit Olvarit Potjes?

Mariette zei

Nee hoor, had gekund qua vorm maar deze heb ik zo kant en klaar gekocht bij een heel bekende budget winkel (a.....). Ze zijn best flink, er past 500 ml in....

Mariette zei

Nee hoor, had gekund qua vorm maar deze heb ik zo kant en klaar gekocht bij een heel bekende budget winkel (a.....). Ze zijn best flink, er past 500 ml in....