woensdag 24 mei 2017

Even bijkletsen...


....als ik zo eens terugkijk door de jaren heen op mijn blog is de maand mei meestal niet mijn meest produktieve maand. 
Vaak is het een combinatie van onregelmatige schoolweken (lees: veel vrije dagen) en ook de nodige werkzaamheden in de tuin die deze maand echt gedaan moeten worden (lees: het onkruid schiet aan alle kanten omhoog)
Nou is het dit jaar nog wat hectischer......de kinderen hebben hun vrije dagen niet allemaal tegelijk, we hebben een eindexamenleerling (gelukkig zijn nu al zijn examens achter de rug), links en rechts veel afspraken....
In het kort: ik kom niet aan hobbyen toe.

Ik klaag niet hoor, maar het vooruitzicht van een zomervakantie is wel erg aanlokkelijk, ook al zijn we dit jaar de laatsten die beginnen aan de vakantie, dus dat duurt toch nog wel een kleine 2 maanden.

Wel een leuk nieuwtje is dat we eindelijk een nieuwe oven hebben, ik schreef er hier al over, de oude oven had kuren waardoor ik ook steeds minder zin had om te bakken. Ik heb al wat eenvoudigs uitgetest en dat ging goed, dus hopelijk volgt er binnenkort meer.

Tenslotte bestelde ik nog dit leuke tijdschrift. Ik zie dit soort bladen vaak liggen bij de bruna, maar ik vind ze te duur om te kopen (13 a 14 euro per stuk) dus ben ik eens gaan kijken wat het kost om zo'n blad in Engeland te bestellen. Een paar jaar geleden reisde mijn man regelmatig daarnaartoe en dan gaf ik een lijstje mee maar dat is nu niet meer.
Het online bestellen scheelt euro's, wel de moeite, maar een abonnement is nog veel voordeliger dus daar ga ik nog even induiken welke ik het leukst vind.
Deze is super, er zitten ook van die leuke kadootjes bij altijd.

Nu ik het toch over kruissteekborduren heb, ik kocht op de handwerkbeurs een pakket, maar het borduurgaren wat erbij zit.....gggggrrrrr
Ik was vol goede moed begonnen, maar het blijft opstropen. Kan aan mij liggen hoor, maar ik heb nu besloten om al het garen te vervangen door dmc kleurtjes....wordt nog even een uitzoekerij, maar goed. Nu blijf ik me er ook aan ergeren. Jammer want het is zo'n mooi patroon.

Het lijkt wel of ik in de klaagmodus zit, maar dat is niet zo hoor, moet gewoon even spuien ;-)

Fijn hemelvaartsweekend alvast!

3 opmerkingen:

de DIY Diva zei

Dat strand borduurtje op het tijdschrift ziet er schattig uit!

Gerlily zei

Gewoon even je hart luchten hoor. Komen vast weer betere hobby tijden aan. Succes met borduren.

Nina Hobbysite zei

De engels borduurbladen vind ik ook erg leuk. Ik ben zelf lid van the cross stitcher. Vervelend dat er zulk lastig garen bij je borduurwerk zit.