woensdag 21 juni 2017

Nog even over Flipje....


In een eerder blogje had ik het al over Flipje. En dat ik daar nog een boekje van had.
Ik heb 'm er even bijgepakt....echt zo leuk om dit weer eens in handen te hebben. Er staan verder bijzonder weinig gegevens in, het jaar van druk kan ik bijvoorbeeld niet vinden, maar ik denk dat dat ergens halverwege tot eind jaren zeventig moet zijn geweest?
De illustraties zijn geweldig, mooie felle kleurtjes, ik krijg er echt zo'n jaren 70 gevoel bij. Het is niet meer in een al te beste staat, ik kan me herinneren dat ik het echt wel vaak gelezen heb als kind.


Jaaa, dat Flipje museum komt wel op ons lijstje van dingen-te-doen-deze-zomer. Sinds kort hebben Oliver en ik een museumkaart, toen de oudste 2 kleiner waren hebben we die jaren gehad, maar op een gegeven moment gebruikten we ze steeds minder (gaan we nou alweer naar Aviodrome? ;-) en heb ik die kaarten gestopt.
 Voor Oliver is er nog veel nieuws te zien in de verschillende musea hier in de omgeving (of wat verder rijden) dus ik vond dit wel een leuke besteding van het vakantiegeld. 
En nog even over het boekje...toen ik het uit de kast pakte zag ik nog veel meer juweeltjes van oude kinderboeken staan dus wie weet ga ik daar nog eens een blogje over schrijven.
Fijne en vooral zonnige dag!

3 opmerkingen:

Mama C zei

Oh wat leuk, die hadden wij vroeger thuis ook. Volgens mij ligt dit boekje samen met een blauwe versie hier ergens in een doos achter het schot. Ik heb ze inderdaad ook heel vaak gelezen, door de korte stukjes op rijm las het hele makkelijk.

huis tjokvol zei

erg leuk,ik ben als kleuter verkleed geweest als flipje tiel met koninginnedag op de wagen,vergeet ik nooit meer

Corrie zei

Ik ken ze nog. Wij hadden vroeger een hele stapel. Maar ik denk dat ze nog wel ouder waren. Want mijn 2 broers waren een stuk ouder dan ik en daar waren ze volgens mij nog van. Dus het zou goed begin jaren 60 geweest kunnen zijn. Maar die boekjes zagen er wel anders uit dan die van jou. Helaas hebben we alles jaren terug naar de kringloopwinkel gedaan.