maandag 10 juli 2017

In het zonnetje....


M'n lockmachine verdient het om eens in het zonnetje gezet te worden.
Sinds mei 2001 in m'n bezit, inmiddels al 16 jaar dus.
En alhoewel ik diverse naaimachines heb gehad in de tussentijd (waarover later nog eens meer)
is dit al jaren m'n trouwe locker, die al vele meters heeft gemaakt. Kleding, vooral kinderkleding, maar ook heel wat gordijnen door de jaren heen.

En even op de nostalgische toer: deze Brother 1034d kocht ik toen Jack 8 maanden oud was. Ik naaide heel veel kleertjes voor hem, sweaters, jasjes, maar vooral broekjes. Toen bestond de Knippie Baby nog en daar maakte ik veel uit en natuurlijk de Roos patronen (iets later kwam de Bizzkids waar ik ook zoveel uit gemaakt heb). En wie ook de Roos patronen kocht weet vast nog dat er in de winkels en op de markten altijd van die mooie voorbeeldkledingstukken op de bekende hangertjes hingen. Ik keek dan altijd naar de binnenkant hoe het afgewerkt was en dat vond ik altijd zo mooi, dat wilde ik ook (vergeet niet: ik was toen nog een redelijke newbie op kledingmaakgebied...ik begon tijdens mijn zwangerschap van Jack met het maken van positiekleding).
Ik werkte alles af met een zigzagsteek en dat was toch wel wat meer werk dan hup..alles onder de locker.

Uiteindelijk heb ik dan toch de knoop doorgehakt om deze lockmachine aan te schaffen. Ik weet nog dat ik 'm bij Wehkamp besteld heb. Vanaf dat moment kon ik ook de kleertjes zo mooi aan de binnenkant afwerken. Ik heb er wel de tik aan over gehouden dat ik bij kleding in de winkel ook altijd even naar de binnenkant kijk, om te checken of dat er goed uitziet :-)

Qua machines is dit toch wel m'n beste aankoop tot nu toe geweest denk ik, ik heb er al zoveel en zolang plezier van gehad. Twee jaar geleden liep ik tegen een voordelige reserve lockmachine aan, die heb ik echter nog niet hoeven gebruiken, deze doet het nog gewoon prima en mag van mij nog wel een paar jaar blijven.

3 opmerkingen:

Gerlily zei

Ik heb tegenwoordig een Bernina, maar ook heel lang een Brother lockmachine gehad. Prima machine. Alleen kan mijn huidige lockmachine door 1 schuifje te verzetten, gelijk rolzomen en dat vind ik ook erg fijn.

Nina Hobbysite zei

Een lockmachine maakt het inderdaad veel mooier. Ik gebruik zo'n goedkope en alleen voor het afwerken, dit gaat prima. Maar misschien wil ik ooit zeen mooi voor ook rolzomen etc.

marmarel zei

Ja heerlijk he, zo'n lockmachine. Ik naai niet veel meer, maar als ik naai gebruik ik 'm. Laatst nog heb ik even snel een gordijn op maat gemaakt, zó makkelijk! Ik heb een Huskylock, ook een fijne machine.
Groetjes, Marijke