donderdag 27 juli 2017

Oud en nieuw haakwerk plus update woonkamer


Oeps....en dan is het zomaar 2 en halve week geleden sinds mijn laatste blogpost.
In de laatste schoolweek had mijn man een aantal vrije dagen en die heeft hij mooi benut door de woonkamer aan te pakken....muurverf op de ene wand (de verf die ik een paar weken geleden al had laten mengen), houtwerk op de andere wand geschilderd en de kozijnen ook gelijk meegenomen. Daarbij hebben we nog wat nieuwe tafeltjes voor de zithoek gekocht en een nieuwe tv-meubel...om een lang verhaal kort te maken, de woonkamer stond op z'n kop en dat in die laatste hectische schoolweek....

Inmiddels is de rust bijna teruggekeerd...nog wat laatste dingetjes moeten hun plek weer vinden en ik wil nog op zoek naar wat leuke accessoires.
Als dit deel afgerond is af zal ik wel een foto-impressie plaatsen, voor wat betreft onze missie "meer kleur in de woonkamer 2017" is het allemaal erg geslaagd...niet extreem maar wel een echte verandering...van wit/grijs/zilver naar wit met kleur en ook best wel wat meer zwarte elementen (dat zat niet echt in m'n kleurenschemaatjes, maar dat groeide langzaam en pakte heel leuk en vooral gezellig uit). Lekker vaag allemaal....op de foto's moeten jullie nog heel even wachten :-)

Voor wat betreft de woonkamer staan nu nog de eethoek op het programma, het plan is om dat heel budget te doen....eettafel is nog prima en ik heb al in m'n hoofd wat voor stoelen ik graag zou willen want die zijn echt aan vervanging toe. Benodigd verf voor dit project is al in huis...net als de vitragestof, waar ik vorige week tegenaan liep. Want nieuwe vitrage gaat het plaatje echt afmaken, wat er nu hangt heeft z'n beste tijd wel gehad (lees: er zitten iets teveel halen in van Guus haar nagels)
Als alles een beetje goed loopt is project woonkamer wel iets wat in 2017 af te ronden moet zijn.

Nog iets wat ik graag in 2017 af wil maken is de granny stripe deken die ik vorig jaar begonnen ben. 
Ik probeer er nu regelmatig een stukje aan te haken, perfect voor bij de tv....ik ben nu Call the midwife aan het kijken op Netflix, heb heel wat in te halen want ik had hier nog nooit een aflevering van gezien :-) Meestal ga ik voor de misdaadseries dus dit is eens wat anders...
Ik wil graag in januari een nieuw groot haakproject beginnen, geen idee wat nog, maar wel met garen uit m'n voorraadbakken.


Voor de momenten dat ik zin heb in wat meer telwerk ben ik begonnen aan het vosje uit bovenstaand boekje. 

Van mij mag de zomervakantie nog heel lang duren maar langzaam beginnen de herfstkriebels wel te komen. De eerste bolchrysanten heb ik inmiddels al gezien (en laten staan in de winkel)
Er komt straks vast weer een hausse aan leuke boeken en tijdschriften uit, de eerste twee heb ik al voorbesteld, het nieuwe Lekker en simpel boek (zie mijn favoriete kookboek van 2016) en het boek Wayuu mochillas haken van Rianne de Graaf....daar ben ik wel heel benieuwd naar, heb er wel eens over gedacht een workshop te doen daarvoor maar nu dan maar dit boek besteld. Beide boeken komen ergens eind augustus uit dacht ik.

Al met al is het weer een heel verhaal geworden, deze maand volgt er in ieder geval nog een tuin-update want daar gebeurt ook vanalles. Tot ziens!

5 opmerkingen:

Gerlily zei

Je maakt me wel nieuwsgierig naar de woonkamer! Dat tassenboek heb ik ook besteld. Call the Midwife vind ik super leuk, maar wij kijken ook het meest misdaadvseries.

Haak en Pen zei

Zo te horen lekker bezig, deze zomervakantie. Het is nu wel heerlijk weer om te haken, ik vind je deken er mooi worden wat kleur betreft.
Geniet van de zomer, Manon

Corina zei

Klinkt als lekker druk en bezig, ben wel heel erg nieuwsgierig naar je woonkamer.
Lekker hoor als je af en toe je zinnen kan verzetten met haken.

Corina

Nina Hobbysite zei

Leuk om zo lekker bezig te zijn met je woonkamer. Het zal vast erg mooi worden. Ik heb wel af en toe een aflevering Call the Midwife gezien. Maar ben op moment verslaafd aan Outlander op Netflix, ondanks de vele s**scene. Dit is ook totaal niet mijn genre. Maar is toch wel erg spannend. De tassenboek lijkt mij ook erg interessant. Veel haakplezier en geniet lekker van de zomervakantie.

Vlijtige Lies zei

Ik ben benieuwd naar je woonkamer. Het is vast mooi geworden.