donderdag 16 november 2017

Van-alles-wat-blogje


Vandaag een van-alles-wat-blogje, te beginnen met de slowcooker.
Die staat de afgelopen maanden weer wat vaker op het aanrecht. Ideaal op dagen waarop ik laat in de middag weg moet en dan bij thuiskomst graag snel eten op tafel wil hebben. Ik had al een grote slowcooker en heb er sinds begin dit jaar een kleinere bij. En juist die kleine van 3.5 liter gebruik ik momenteel heel veel.
Pastasaus, kip met groenten en soep zijn gerechten die ik op het moment regelmatig maak in de slowcooker.
Op de foto's het begin van een lekker gezond groentesoepje. Uien en wortels heb ik altijd wel in huis en die vul ik dan aan met wat ik heb liggen, nu waren dat verschillende soorten tomaat, courgette en paprika. Bouillonblokje en beetje water erbij en je hebt na een paar uren een lekker vullend soepje. In dit geval heb ik ook nog een deel ingevroren. 
Dit past ook perfect bij het koolhydraatbeperkte eten wat ik sinds juni doe en dat bevalt nog steeds erg goed. Geen suikerdips meer en al best wel wat kilo's kwijt intussen (maar nog niet genoeg). Wie weet schrijf ik er nog eens wat meer over.....
 


Dan de buit van de stoffenbeurs vorige week vrijdag in Lelystad. Ik ben thuis gekomen met wel 1 hele lap stof, ik leer het nog wel eens ;-) Het kleding maken staat helaas nog steeds op een laag pitje maar wie weet helpt dit schattige printje me over m'n naaidip heen. Bedoeld voor een pyama cq. huispak voor jongste die gek is op dieren. Hij was zelf mee dus het is nog goedgekeurd ook. Het is een double face van bedrukte jogging en een heerlijk zachte binnenkant.
Ik had het laatste op de rol en kreeg 2 meter mee voor de prijs van 1.50 meter dus dat was wel een mazzeltje.
Het weer was niet best, veel regen, maar ik ging toch met een goed gevoel naar huis. Heb overal rustig gekeken maar vond niet veel van mijn gading. Of wel leuke stoffen waarvan ik al soortgelijken in de kast heb liggen, ik word steeds kritischer merk ik wel.


Tenslotte las ik deze week online iets over de nieuwe Libelle met daarin breipatronen.
Ik lees bijna nooit de Libelle maar keek toch gisteren even in de winkel, wist alleen niet dat een los nummer tegenwoordig al 4,50 kost......dat was een paar jaar geleden toch niet meer dan 3 euro dacht ik?
Anyway, gelukkig zag ik voor 6,99 dit pakket liggen, iets meer waar voor je geld dus.
Ik ben benieuwd, het zit nog steeds in het plastic. Mochten de patronen tegenvallen dan heb ik in elk geval lekker veel leesvoer voor het weekend. Ik koop regelmatig tijdschriften, maar meestal zijn dat toch patroonbladen en hobbytijdschriften, nu eens wat anders, ook leuk! 

Het weekend is dichtbij, ik heb bijna m'n eerste diamond painting af, dus ik hoop dat ik daar nog wat verder mee kan gaan. 
Ik heb al een nieuwe maar die heeft ruim 40 verschillende kleuren steentjes dus die moet ik eerst even netjes sorteren, ook een leuk klusje. En ik zal nog wel wat haken, heb verschillende dingen onderhanden, dus vervelen zal ik me niet.

Fijn weekend alvast!

6 opmerkingen:

Tinneshobbyworld zei

Heb al heel veel gelezen over een slow cooker en ja, het boeit me wel. Denk dat het fijn is om na een dagje uit werken snel aan tafel te kunnen schuiven. Zijn er enkele tips die je mij kan geven op wat ik moet letten bij het aanschaffen ervan Mariette?
Leuk stofje die je kocht. Is momenteel een heel populaire print onder de kinderen.
Veel succes met uw creaties! Benieuwd naar de resultaten :-))

Lieve groetjes, Tinne

Mama Deborah zei

Ik wil graag je recepten lezen en gezond koken! Kom maar op! Ik heb er zin in. Probeer namelijk steeds gezonder te koken. Helaas is energie vaak op door mijn korte nachten met David. Panda stof heb ik vorig jaar ook gekocht. Zie mijn blog. Stof pilt wel vlug, maar is nog steeds Annes lievelings jurk. Tip maak een heerlijke thuis sweater ervan of ochtend jas.

Gerlily zei

Zo'n slow cooker hoor ik veel goede dingen over. Moet me er nog steeds in verdiepen. Super goed met maar 1 lap thuis komen. Hopelijk helpt hij je van je naaidip af! Fijn weekend alvast.

Mariette zei

@Tinne: Dankjewel! Ik denk dat je het beste eerst kunt kijken hoe groot je de slowcooker wilt hebben, daar zit veel verschil in. Ik heb er een van 3.5 en een van 6.5 liter. Een 6.5 is echt groot, ideaal als je ook een aantal porties in zou willen vriezen, afhankelijk van het aantal personen waar je voor kookt.Ik maak eten voor 5 en dan is 3.5 liter genoeg voor een maaltijd. Allebei de slowcookers zijn heel simpel, stand low/high en warm houden. Maar ze zijn ook te koop met timer, dat kan ook handig zijn. Ik mis het niet. Succes!

Mariette zei

@mama Deborah: wat mij enorm heeft geholpen is om grotendeels te stoppen met suikers. Ook met fruit in het begin. Daardoor grijp je automatisch naar gezondere dingen...snoeptomaatjes, paprika, komkommers, maar ook ongezouten nootjes en af en toe 85 procent chocola. Dus ik krijg gewoon veel meer groenten binnen dan voorheen. Had wel een week afkickverschijnselen, dus als je al weinig energie hebt is dat even lastig. Maar ik kreeg er meer energie voor terug.
Bedankt voor je stoftips! Ik ga nog ff op je blog kijken.

Nina Hobbysite zei

O, de slowcooker, beste aankoop ooit. Dol op dat ding. Gespaard via airmiles. Mooie stof! En ben benieuwd naar de libelle.