zaterdag 16 december 2017

Een kijkje op zolder...hobbyhoek


Ook iets wat op m'n lijstje staat is het opruimen van al m'n hobbyspullen...en dat zijn er veel ;-)
Omdat ik beneden m'n machines heb staan sleep ik nogal eens spulletjes heen en weer.
Eigenlijk moet ik na elk project gelijk weer alles netjes opruimen maar dat doe ik niet altijd, er willen nog wel eens stapels ontstaan van stoffen, bladen etc.
Nu heb ik geprobeerd weer een beetje orde in de chaos te scheppen en dat is enigszins gelukt. Ik kan hier wel weer mee uit de voeten tenminste.

Dit is eigenlijk een heel smal stuk op de voorzolder, als je de zoldertrap op komt lopen, loop je praktisch tegen deze kasten aan. Aan de andere kant van deze wand, achter de stoffenkasten, is een slaapkamer. En aan de rechterkant van dit overloopje staan de wasmachine en de droger. Echt een uitdaging om zoveel mogelijk spullen op een beperkte ruimte kwijt te kunnen.







Deze kleine rekjes links kocht ik een tijdje geleden, ze zijn nog niet heel erg gevuld, maar ik bewaar hier lintjes, washi tape en dingetje om kadootjes leuk in te pakken. Aan de kast een Ikea houder voor rollen papier.


Fourniturenkastje....de muts op de foto is deze.


Veel stoffen....tegenwoordig min of meer gesorteerd op bestemming en ook wel op stofsoort. Ik heb een plankje jongensstoffen, Stoffen voor tassen, stoffen voor shirts voor mezelf etc. Maar ook een vak met alleen effen tricots.
Eerder heb ik wel vooral op soort stof gesorteerd. Dat is hier te zien. En nog veel eerder op kleur.
De hoeveelheid stoffen is al met al wel minder geworden, maar het is nog steeds veel. Zeker nu ik weinig naai verbruik ik maar weinig. Met de adventstas van afgelopen weken heb ik toch wel gemerkt dat ik de naaimachine heb gemist dus dat is wel een doel voor 2018, meer kleding maar misschien ook andere dingen maken. Ik wil in ieder geval nog een plank leegmaken zodat ik daar nog een rij tijdschriftendozen neer kan zetten. Werk aan de winkel dus in het nieuwe jaar ;-)


Deze jas uit 2011 is wel een van m'n favoriete kledingstukken die ik heb gemaakt. Lekker veel borduursels en de jas is ook altijd met veel plezier gebruikt. Daarom heeft deze een ereplekje ;-) (Meer over deze jas hier)


Dan heb ik nog een kastje onder de schuine wand. Een beetje van alles wat, maar ik kan alles moeiteloos vinden. Wat dikkere stoffen liggen hier, m'n lockgarens, spullen voor machineborduren en een vak met recyclebare materialen.


M'n effen vinyl voor de Silhouette Cameo bewaar ik in een hobbykoffer met wieltjes. 


Bedrukt vinyl en flex...


Dan heb ik nog een serie van deze kartonnen dozen met o.a. kralenspul, hotfix, vilt en boordstof.


Deze stapel moet ik nog sorteren. Leuk klusje voor in de kerstvakantie, kan ik gelijk wat nieuwe inspiratie op doen. 
Al met al ben ik wel tevreden nu en kan ik weer een dingetje van m'n eindejaarslijstje afstrepen.

5 opmerkingen:

Nina Hobbysite zei

Mooie voorraad. Bij mij zit het onhandig in dozen. Onzichtbaar vaak ook. Maar ik heb gelukkig lange projecten. Maar echt prachtige voorraad stoffen. Ben benieuwd wat je allemaal gaat maken in 2018.

Gerlily zei

Zo zag het er bij mij ook uit voordat ik een eigen kamertje had. Ook de voorzolder met hobby spullen en de rest met de wasspullen. Lastig om dan steeds weer alles goed op te bergen. Ik noem het overigens geen voorraad, maar mijn schatkamer. Fijn weekend.

Alien K zei

Blij te zien dat ik niet de enige ben met een (te) grote voorraad. Al heb jij het allemaal keurig gesorteerd. Netjes. Kan je zo pakken wat je nodig hebt zonder eerst te moeten zoeken.

Corrie zei

Wat heerlijk om zo'n ruimte voor jezelf te hebben. Nadeel is misschien wel dat je heel veel spullen krijgt omdat je toch ruimte genoeg hebt.
Leuk om even bij je mee te mogen kijken.

Anoniem zei

Ik dacht dat ik veel stoffen had. Maar dat valt geloof ik wel mee, als ik die van jou zie!
Mijn probleem is dat het bij mij op zolder schuin loopt. Dus een deur er voor lukt niet. Misschien ook eens een gordijn maken.

Bij jou ziet het er al goed uit! Nu ik nog!
Wel leuk om te zien!