maandag 28 juni 2010

Hoognodig bij dit warme weer........

Tja, en toen werd het warm, heeeel warm, en het wordt geloof ik nog warmer komende week. En met een steeds dikker wordende buik heb ik dringend behoefte aan wat luchtige wijdvallende zomerkleding. Omdat ik geen zin had om winkel in, winkel uit te gaan heb ik een stapel oude Knippen doorgespit zoekend naar een geschikt patroon. Ik was op zoek naar een lang A-lijn hemd en het patroon daarvan vond ik in Knip februari 2003. Lapjes lagen nog in de kast en zo werden deze bedrukte voile (links op de foto) en een dun geborduurd katoentje met pailletten erop omgetoverd tot twee zomerse hemdjes.
Morgen wil ik aan de slag met het patroon Imke van MamuDesign, dat lijkt me ook wel geschikt voor een luchtig zomerbloesje. Jack's driekwart broek is even in de wacht gezet, die ligt al wel geknipt klaar maar ik heb nu even harder kleding nodig ;-)

5 opmerkingen:

d'Boederie zei

Ziet er heerlijk luchtig uit.
En dat is wel handig met een groeiend buikje in deze warmte!!
fijne zwangerschap!

Sandra zei

Wat een prachtige tops heb je gemaakt, die komen zeker van pas bij dit warme weer!

Groetjes, Sandra

Karin zei

Ja, luchtige kleding is nu geen overbodige luxe. Mooi gemaakt.
Sterkte met de warmte!

Danielle zei

Ja dat is wel handig he als je iets comfortabels heb liggen bij dit warme weer. Ze zien er mooi uit! En sterkte met dit warme weer!

Yvonne zei

Nou, die tops komen zeker uit bij dit weer. Hier is het nu wat lekkerder, wij hebben net een klein regenbui gehad.

Groetjes
Yvonne