donderdag 11 juli 2019

Throwback thursday juli


Meestal laat ik op deze maandelijkse donderdag oudere blogposts zien, maar vandaag eentje van nog net geen jaar oud.

En wel om de reden dat ik er spijt van heb dat ik niet eerder zoiets gemaakt heb. 
Dit heeft afgelopen jaar zoveel overzicht gegeven, echt heel fijn. Misschien liet ik in de originele blogpost al wel doorschemeren dat ik zelf niet al teveel wilde plannen in de vakantie. Nog steeds hou ik zelf heel erg van spontane acties, maar de behoefte aan planning bij een van mijn kinderen is groot en dat gaat dan toch echt boven mijn eigen ideeën daarover.

En gelukkig maar dat ik dit zo heb gedaan want de voordelen zijn vele malen groter dan de nadelen. Het levert veel minder vragen op, meer gezellige momenten met elkaar (want bepaalde activiteiten zijn vantevoren bekend en duidelijk). Het mes snijdt dus aan twee kanten. Had ik dat maar eerder geweten.....ik word zelf nu gedwongen om meer vooruit te denken en dat is zeker geen slecht ding. Natuurlijk zijn er af en toe onzekere zaken of ook wel onverwachte dingen maar doordat de overige activiteiten enigzins vast staan is dat dan ook wel bespreekbaar. Gelukkig maar....

Afgelopen schooljaar ben ik dus gewoon doorgegaan met het gebruik van de weekplanner en ook nu met de schoolvakantie voor de deur ga ik 'm weer netjes elke zondag invullen.

Het enige waar ik nog een keer voor moet gaan zitten is het maken van wat extra kaartjes. Er zijn wat nieuwe recepten bijgekomen die vaker terugkeren en ik mis nog wat zaken zoals bijvoorbeeld kaartjes voor een rapportgesprek e.d. Niet zo gek dat ik daar afgelopen zomervakantie in mijn hoofd niet mee bezig was :-)
Dus dat is een mooi vakantieklusje!

Fijne dag allemaal!

3 opmerkingen:

Gerlily zei

Fijn dat het werkt!

Mama C zei

Wat fijn dat het zo goed werkt!
Ik kan hier in huis maar geen logische plek bedenken om zoiets op te hangen, maar het lijkt me wel erg prettig werken.

Marguerite zei

Leuk zo'n bord.
Ik gebruik al jaren een familie agenda. Ik hoop natuurlijk al die jaren al dat iedereen daar netjes zijn bezigheden in schrijft. Meestal doe ik het...