zondag 11 augustus 2019

Blok 1 Ultimate Beginner Quilt


Ik ben begonnen aan een nieuw project, het is de Ultimate Beginner Quilt van Fatquartershop. 
Elke week, op donderdag, is er een nieuwe opdracht met een bijbehorend Youtube filmpje. De patronen zijn gratis.
Ik denk dat ik hier veel van kan leren, want verder dan een applicatie en het aan elkaar zetten van de lapjes ben ik nog niet gekomen met de nog steeds lopende Country Meppie BOM. Erg fijn ook dat er filmpjes zijn, daar kan je toch weer bepaalde handigheidjes van opsteken.


Net als voor Country Meppie wilde ik hiervoor graag katoentjes uit m'n stoffenkast gebruiken. Misschien dat ik uiteindelijk nog wel een effen stof erbij moet kopen en zowiezo vulling/batting, maar voor nu kan ik wel even aan de slag. Ik koos lapjes met rood/wit en blauwe als hoofdkleuren. Hier moet ik voor de blokken wel genoeg aan hebben



Er zijn downloads beschikbaar waarop je je kleurenplanning kan maken. Ik heb nog niet alles vastgelegd, ik zie volgende week wel hoe ik verder ga. In ieder geval is het eerste blok af....wordt vervolgd!  

3 opmerkingen:

Gerlily zei

Leuke stofjes en wat leuk dat je de smaak te pakken hebt met quilten

Vlijtige Lies zei

Gelijk je voorraad wat verminderen. Mooie combinaties hoor. Succes, quilten lijkt me zo moeilijk.Ik ga het volgen bij je...

Nina Hobbysite zei

Leuk zeg. Veel plezier. Mooie stofjes uitgekozen.