vrijdag 9 augustus 2019

Kleertjes voor Build-a-Bear


Zoals ik hier al schreef brachten we tijdens onze vakantie een bezoek aan Hamleys, een gigantische speelgoedwinkel in Londen. Ik was er al een paar keer eerder geweest dus ik had wel een beetje een idee wat we konden verwachten. De laatste keer was al heel wat jaren geleden maar er was nog niet eens zoveel veranderd. Het is nog steeds een paradijs voor kinderen, met al het speelgoed waar je niet alleen naar mag kijken maar vaak ook mee mag spelen. En natuurlijk alles wat de medewerkers ter plekke demonstreren. 
We kochten een beer bij Build-a-Bear, dat is al een belevenis op zich, waarover zo meer.....

In ieder geval reisde beer met ons mee naar huis met 1 setje kleding en dat is toch wel een beetje weinig. Moeders mocht dus aan het werk ;-)
Het was heel lang geleden dat ik me aan dat kleine spul heb gewaagd, toen voornamelijk voor babyborn en de baby Annabel pop. 
Er staan een paar gratis patronen voor Build-a-Bear op internet en daarmee ben ik aan de slag gegaan. Het werden een badjasje en een pyama. Volgens mij is hij er wel blij mee ;-)


Patronen: It's always Autumn (pyama, badjas)
Stoffen: badjas: restanten fleece (van hier en hier)
pyama: klein lapje van Micha's Stoffecke dat al jaren in de kast lag.



Dit was de stoere outfit die Oliver heeft uitgezocht bij Hamleys.


En zo gaat het dan in z'n werk, je kiest een van de vele soorten "lege" beren.....


De vulmachine......


De beer wordt gevuld en daarbij mag het kind helpen :-)
Je kunt het zo gek maken als je wilt.....er kan een liedje uitgezocht worden die op een apparaatje geladen wordt en dan in z'n buik gestopt wordt. Er kunnen -kloppende- hartjes toegevoegd worden, geurtjes......wij hebben het basic gehouden. Het leuke is dat je zelf kunt aangeven in welke mate je de beer gevuld wilt hebben. 


En dan last-but-not-least het geboortecertificaat van beer London, zoals we hem hebben genoemd :-)
Wie weet volgen er in de toekomst nog een keer wat kleertjes voor London.......qua maat passen de Annabel patroontjes die ik heb bewaard denk ik ook wel goed, moet er dan alleen even rekening mee houden dat de beer een staartje heeft ;-)

5 opmerkingen:

Ria's Creaties zei

Och wat een leuke kleding setjes.
Dat is zeker een belevenis.
Ze zijn heel goed geslaagd.

marmarel zei

Ohh wat leuk zeg! Geweldig dat dat zo kan, lijkt mij een belevenis voor kinderen.
Groetjes, Marijke

Mama C zei

Wat leuk zeg om zo je eigen beer samen te stellen !

Gerlily zei

Wat een leukerd en zo dankbaar om kleertjes voor te maken.

Nina Hobbysite zei

Wat een leuk idee en mooie kleertjes