zondag 25 augustus 2019

Tuinblogje juli/augustus

In juli kwam het er niet van om een tuinblogje te maken, terwijl dat qua kleurige bloemen toch eigenlijk wel de mooiste maand was in mijn tuin. Vooral de rozen en de hortensias waren prachtig. Waren......want die paar dagen extreme hitte in juli hebben het mooie er snel vanaf gehaald. Helemaal omdat we toen net op vakantie waren en ik er niet bij was om alles in de gaten te houden en eventueel bij te sproeien. Hierboven 2 collages om te laten zien hoe mooi het was.


Vervolgens nog een paar dingen die op mijn to-do lijstje stonden. Omdat ik geen mooie herfstaster kon vinden besloot ik de enige plant die ik had te splitsen in meerdere delen. Dat bleek een goed idee want tot nu toe doen ze het aardig in de tuin en hoop ik er straks mooie bloemetjes in te hebben.


 Helaas sloot onlangs mijn favoriete tuincentrum voorgoed de deuren. Ik ben nog wel even bij de opruiming wezen kijken en ik vond nog een pioenroos en een waldsteinia voor een prikkie. Een leuk kruipend plantje die ik eerder heb gehad maar verloren is gegaan bij een van de tuinveranderingen. De pioenroos ziet er niet heel best uit maar ik hoop dat ie toch aanslaat. We zien het volgend voorjaar....
 

Dan was er nog een rekje nodig voor de clematis en mijn man besloot zelf iets te maken van bamboestokjes. Op dit moment wordt het rekje vooral in gebruik genomen door de gezaaide lathyrus.


M'n laatste 2 buxussen hebben het ook niet gered en die heb ik vervangen door siergras. Gekocht in Duitsland bij een tuincentrum waar ik m'n ogen heb uitgekeken.
 

Nog meer resultaat van de zaaisels, wilde zomerbloemen......


En dan wordt het toch langzaam herfst in de tuin....met de heide.....

.....een zonnebloem en een bolchrysant.

Helaas zit de zomervakantie er nu echt op. Morgen begint school weer, het stemt me altijd een beetje weemoedig (want van mij mogen de vakanties met de kinderen altijd langer duren) maar wat meer ritme is ook wel weer fijn.

Fijne zondag nog!

3 opmerkingen:

Tinneshobbyworld zei

Prachtige bloemen en planten die je hebt. En ja, de hitte heeft heel wat vernield, jammer! Leuk om de foto's met ons te delen. Dank je wel hiervoor.

Lieve groetjes, Tinne

Gerlily zei

Wat een kleurenpracht. Hier is ook de hortensia en nog meer planten vroegtijdig aan hun retour begonnen door het hete weer. Zo jammer. Potchrysanten ben ik dol op, maar nog niet gescoord.

Corrie zei

Het mooiste hebben we inderdaad gehad. Hier zijn de hortensia's ook niet mooi meer. Sommige kan ik straks wel mooi drogen.
En in een tuin blijf je altijd bezig met veranderen. Dan iets dood en weer iets nieuws er voor in de plaats.