zaterdag 7 september 2019

Country Meppie blok 8



Even een update tussendoor omdat ik dit blokje niet meer had afgekregen in augustus. Nu toch maar even afgemaakt want ik hou helemaal niet van achterstanden met dit soort langdurige projecten.
Blok 9 ligt ook klaar om in elkaar gezet te worden. 
Twee stroken zijn nu af, maar ik heb expres nog even gewacht met het aan elkaar zetten, omdat ik zag dat er verschillende manieren van het quilten zijn. Dus dat hou ik nog even open.

Fijn weekend en voor wie nog creatieve plannen heeft voor morgen, alvast veel plezier!

donderdag 5 september 2019

Throwback thursday september


Vossen......ik vind het zulke interessante dieren....ze schijnen hier in de polder in het wild te lopen, maar ik heb er nog nooit een gezien. Daarvoor zal ik dan waarschijnlijk iets eerder moeten opstaan in de ochtend ;-)

Ik haakte er al eens een, maar vandaag mag dit geborduurde schatje wat extra aandacht.
Het pakketje zat ooit bij een Engels borduurblad.
Hier is de originele blogpost uit december 2017. Ik was toen druk met m'n eindejaarslijstje van dat jaar. Wie weet komt er dit jaar weer zo'n lijstje.....
In die blogpost is ook een foto te zien van onze allerliefste Guus, die nog altijd gezellig bij me komt zitten als ik aan tafel aan het knutselen ben. Tegenwoordig zoekt ze het liefst een plekje tussen de quiltlapjes.

Ik ben nu ook bezig met een leuk borduurwerk, ik zal binnenkort weer eens een update plaatsen.

Morgen ben ik druk in de keuken, want er moet veel gebakken worden, ik hoop dat ik er aan denk om wat foto's te maken, want dat vergeet ik meestal. Terwijl ik toch heel regelmatig wat lekkers bak voor het weekend.

Ik wens jullie alvast een goed weekend toe!

zaterdag 31 augustus 2019

Augustus in vogelvlucht

Het is het einde van de maand dus tijd voor m´n maandoverzichtje. Met ook nog een nieuw kledingstuk, die ik nog niet eerder heb laten zien.


Volgens hetzelfde recept als hier wederom een Odette. Het is nog best wel een zomers kledingstuk maar dat kon nog net, al schijnt het weer nu wel snel minder te worden. Net als alle naaisels deze maand van stofjes uit voorraad.

Het Country Meppie blokje van augustus wil ik aankomende week maken.

De andere creaties op de collage zijn al eerder op mijn blog voorbijgekomen.

Nu begint het vooruitkijken naar het nieuwe seizoen, en hoe gaat dat nou beter met wat nieuwe patroonbladen. Ik kocht de nieuwste Burda en de Ottobre dames, die zijn super! Er kwam een nieuwe LMV maar daar ben ik nog niet heel erg enthousiast over, komt misschien nog wel als ik genaaide kledingstukken zie langskomen op het www.

Qua garen kwam er weer niks nieuws bij (en dat hoeft ook niet), wel nam ik een stapel mooie katoenen tricots over dus m´n stoffenvoorraad groeide weer iets.

Dan had ik nog verjaardagsgeld liggen en dat heb ik deels aan m´n hobbies besteed.


.....snapframes voor borduurwerk....ik had er al veel over gelezen dus ben benieuwd hoe dit bevalt in plaats van een gewone borduurring....


.....en dan deze quiltlineaal in inches....ik had er al wel een in cm, maar deze is veel handiger en het scheelt veel rekenwerk. Ik heb ´m gelijk in gebruik genomen bij het maken van de blokjes voor de Ultimate Beginner Challenge. Blij mee! 

Als laatste kocht ik nog een superschattig nieuw amigurumi-boekje van de overgebleven centen, vers van de pers.....dus ik kan weer even vooruit.......:-)

woensdag 28 augustus 2019

WIP wednesday augustus


Vandaag op WIP wednesday de voortgang van de Ultimate Beginner Quilt. Dit zijn blok 2 en 3. Een nine patch en een picture window. Blok 1 is hier te zien en daar staat ook meer info over de ontwerper van deze quilt en waar je 'm kunt vinden.
Morgen komt er alweer een nieuw blok aan, want die verschijnen wekelijks op donderdag.
Het zijn heerlijke kleurtjes om mee te werken en bovendien ook hele vrolijke printjes. Vooralsnog ben ik blij met mijn keuze uit mijn voorraad, straks maar eens zien hoe het allemaal staat als alles af is. Het plezier in het maken en het leren van de fijne kneepjes staan bij dit project voorop.

zondag 25 augustus 2019

Tuinblogje juli/augustus

In juli kwam het er niet van om een tuinblogje te maken, terwijl dat qua kleurige bloemen toch eigenlijk wel de mooiste maand was in mijn tuin. Vooral de rozen en de hortensias waren prachtig. Waren......want die paar dagen extreme hitte in juli hebben het mooie er snel vanaf gehaald. Helemaal omdat we toen net op vakantie waren en ik er niet bij was om alles in de gaten te houden en eventueel bij te sproeien. Hierboven 2 collages om te laten zien hoe mooi het was.


Vervolgens nog een paar dingen die op mijn to-do lijstje stonden. Omdat ik geen mooie herfstaster kon vinden besloot ik de enige plant die ik had te splitsen in meerdere delen. Dat bleek een goed idee want tot nu toe doen ze het aardig in de tuin en hoop ik er straks mooie bloemetjes in te hebben.


 Helaas sloot onlangs mijn favoriete tuincentrum voorgoed de deuren. Ik ben nog wel even bij de opruiming wezen kijken en ik vond nog een pioenroos en een waldsteinia voor een prikkie. Een leuk kruipend plantje die ik eerder heb gehad maar verloren is gegaan bij een van de tuinveranderingen. De pioenroos ziet er niet heel best uit maar ik hoop dat ie toch aanslaat. We zien het volgend voorjaar....
 

Dan was er nog een rekje nodig voor de clematis en mijn man besloot zelf iets te maken van bamboestokjes. Op dit moment wordt het rekje vooral in gebruik genomen door de gezaaide lathyrus.


M'n laatste 2 buxussen hebben het ook niet gered en die heb ik vervangen door siergras. Gekocht in Duitsland bij een tuincentrum waar ik m'n ogen heb uitgekeken.
 

Nog meer resultaat van de zaaisels, wilde zomerbloemen......


En dan wordt het toch langzaam herfst in de tuin....met de heide.....

.....een zonnebloem en een bolchrysant.

Helaas zit de zomervakantie er nu echt op. Morgen begint school weer, het stemt me altijd een beetje weemoedig (want van mij mogen de vakanties met de kinderen altijd langer duren) maar wat meer ritme is ook wel weer fijn.

Fijne zondag nog!

donderdag 15 augustus 2019

Throwback thursday augustus


Terwijl de vakantie wel in een heel (lees: te) rap tempo vordert is hier een terugblik naar een blogpost uit 2010.
Naar aanleiding van de kleertjes die ik maakte voor beer London vorige week, ben ik eens gaan kijken wat ik zoal meer aan poppenkleertjes heb gemaakt. De meeste van deze kleertjes maakte ik in de jaren voordat ik dit blog had en ik heb er ook nauwelijks foto's van. Als ik die kleding ooit eens tegenkom op zolder dan hoop ik dat ik er aan denk om een paar plaatjes te schieten, maar dat kan nog wel even duren.
Dit setje zal er ook ongetwijfeld bij liggen. 
Ik heb nog even nagekeken waar ik het patroontje vandaan had, want dat had ik er in de originele blogpost niet bijgeschreven. De combinatie van jasje en mutsje is te vinden op www.breikraam.nl

Ik krijg opeens weer zin om de breinaalden erbij te pakken :-)

zondag 11 augustus 2019

Blok 1 Ultimate Beginner Quilt


Ik ben begonnen aan een nieuw project, het is de Ultimate Beginner Quilt van Fatquartershop. 
Elke week, op donderdag, is er een nieuwe opdracht met een bijbehorend Youtube filmpje. De patronen zijn gratis.
Ik denk dat ik hier veel van kan leren, want verder dan een applicatie en het aan elkaar zetten van de lapjes ben ik nog niet gekomen met de nog steeds lopende Country Meppie BOM. Erg fijn ook dat er filmpjes zijn, daar kan je toch weer bepaalde handigheidjes van opsteken.


Net als voor Country Meppie wilde ik hiervoor graag katoentjes uit m'n stoffenkast gebruiken. Misschien dat ik uiteindelijk nog wel een effen stof erbij moet kopen en zowiezo vulling/batting, maar voor nu kan ik wel even aan de slag. Ik koos lapjes met rood/wit en blauwe als hoofdkleuren. Hier moet ik voor de blokken wel genoeg aan hebben



Er zijn downloads beschikbaar waarop je je kleurenplanning kan maken. Ik heb nog niet alles vastgelegd, ik zie volgende week wel hoe ik verder ga. In ieder geval is het eerste blok af....wordt vervolgd!  

vrijdag 9 augustus 2019

Kleertjes voor Build-a-Bear


Zoals ik hier al schreef brachten we tijdens onze vakantie een bezoek aan Hamleys, een gigantische speelgoedwinkel in Londen. Ik was er al een paar keer eerder geweest dus ik had wel een beetje een idee wat we konden verwachten. De laatste keer was al heel wat jaren geleden maar er was nog niet eens zoveel veranderd. Het is nog steeds een paradijs voor kinderen, met al het speelgoed waar je niet alleen naar mag kijken maar vaak ook mee mag spelen. En natuurlijk alles wat de medewerkers ter plekke demonstreren. 
We kochten een beer bij Build-a-Bear, dat is al een belevenis op zich, waarover zo meer.....

In ieder geval reisde beer met ons mee naar huis met 1 setje kleding en dat is toch wel een beetje weinig. Moeders mocht dus aan het werk ;-)
Het was heel lang geleden dat ik me aan dat kleine spul heb gewaagd, toen voornamelijk voor babyborn en de baby Annabel pop. 
Er staan een paar gratis patronen voor Build-a-Bear op internet en daarmee ben ik aan de slag gegaan. Het werden een badjasje en een pyama. Volgens mij is hij er wel blij mee ;-)


Patronen: It's always Autumn (pyama, badjas)
Stoffen: badjas: restanten fleece (van hier en hier)
pyama: klein lapje van Micha's Stoffecke dat al jaren in de kast lag.



Dit was de stoere outfit die Oliver heeft uitgezocht bij Hamleys.


En zo gaat het dan in z'n werk, je kiest een van de vele soorten "lege" beren.....


De vulmachine......


De beer wordt gevuld en daarbij mag het kind helpen :-)
Je kunt het zo gek maken als je wilt.....er kan een liedje uitgezocht worden die op een apparaatje geladen wordt en dan in z'n buik gestopt wordt. Er kunnen -kloppende- hartjes toegevoegd worden, geurtjes......wij hebben het basic gehouden. Het leuke is dat je zelf kunt aangeven in welke mate je de beer gevuld wilt hebben. 


En dan last-but-not-least het geboortecertificaat van beer London, zoals we hem hebben genoemd :-)
Wie weet volgen er in de toekomst nog een keer wat kleertjes voor London.......qua maat passen de Annabel patroontjes die ik heb bewaard denk ik ook wel goed, moet er dan alleen even rekening mee houden dat de beer een staartje heeft ;-)

woensdag 31 juli 2019

Juli in vogelvlucht + reisje naar Engeland


Het laatste blogje van deze maand alweer, het was helaas geen produktieve maand. Ik heb heel weinig gehaakt bijvoorbeeld. Wel was er een Odette en het maandelijkse blokje van Country Meppie. Daarbij nog een supersnel kadootje voor een kinderfeestje, namelijk een tekenblok met een naamsticker. Deze gaven we samen met mooie kleurpotloden kado.

Ik heb geen wolletjes of stoffen aangeschaft in juli, wel kwam er zoals elke maand weer een Knipmode.

Maar er was nog meer op tijdschriftengebied........


We waren namelijk voor een paar dagen in Engeland en daar hebben ze heel veel leuke tijdschriften. Bladen die je soms ook hier wel kunt kopen, maar die dan gewoon 2 en half keer zo duur zijn als de originele prijs. Dus er ging nog wat leesvoer mee naar huis.....gewoon gezellige bladen en.........


.......een paar hobbytijdschriften......als je er dan toch bent dan moet je je slag slaan vind ik ;-) Wat me opviel was de grote verscheidenheid aan brei-tijdschriften. Velen daarvan gericht op kinderkleding en knuffeltjes. Natuurlijk de Simply knitting die we hier in Nederland ook in het Nederlands hebben, maar ook zoveel anderen. Een hele andere stijl dan zoals je hier de Verena hebt bijvoorbeeld, leuk om te zien.

Qua winkels hebben we voornamelijk de zaken bezocht die voor een kind leuk zijn. Met andere woorden: de M&M's store, de Lego winkel en natuurlijk Hamleys. Verder zijn we veel buiten geweest, in de stad en in een prachtig park vlakbij ons hotel. 

Maar ik was blij verrast toen ik zag dat er een stoffenwinkel, genaamd Fabrics Galore, in de buurt van het hotel was. Daar heb ik natuurlijk even een kijkje genomen....een prachtige winkel met heel veel verschillende stoffen maar ik kon niet echt een keuze maken.  Het was er ook ontzettend druk, er waren dames constant stoffen aan het knippen voor klanten. Alleen maar leuk om te zien dat kleding maken en quilten in London best wel hip is.
Ik was er ook niet naartoe gegaan met het doel om iets te kopen, maar het was toch zeker de moeite waard om te kijken.

Onze vakantie zit er op, nu nog hier en daar een dagje uit en ook wel lekker genieten in de tuin met hopelijk af en toe even handwerken. En lekker lezen en inspiratie opdoen ;-)
Tot volgende maand!!

woensdag 17 juli 2019

WIP wednesday juli


Vandaag op WIP wednesday laat ik jullie voortgang van Country Meppie zien. Vandaag maakte ik alweer het zevende blok van deze mystery quilt. Het leuke van een Work in Progress als deze is dat je vantevoren niet weet hoe het totaalplaatje eruit komt te zien. 


Dit zijn alle blokken bij elkaar tot en met juli. Ik ben erg benieuwd wat er in augustus en in de maanden daarna gaat volgen. Het is mijn eerste quilt, maar ik denk niet mijn laatste. Het is erg leuk om het "erbij" te doen. Het maken van een blok kost niet heel veel tijd en het puzzelen met de kleine lapjes blijft leuk. In ieder geval is het een project waar ik veel van leer en nieuwe dingen leren is altijd goed!

zaterdag 13 juli 2019

Odette t-shirt


Wat een fijn patroon is dit! Simpel en snel af, ideaal om de zomergarderobe op een snelle manier aan te vullen.


De voorkant is een gestreepte tricot, de achterkant en de boordjes knipte ik van een zwarte tricot.

Ik had dit patroon nog niet eerder gemaakt maar ik begrijp nu waarom iedereen er zo lyrisch over is. Gewoon een fijn patroon die roept om er meerdere versies van te maken.

Patroon: Odette LMV mei/juni 2017 maat 48
Stof: uit voorraad, geen idee meer waar gekocht, weet alleen dat het al heel lang in mijn kast lag.
Aanpassingen: Voor-en achterpand 10 cm verlengd en ik heb de panden recht geknipt.

Goed weekend!

donderdag 11 juli 2019

Throwback thursday juli


Meestal laat ik op deze maandelijkse donderdag oudere blogposts zien, maar vandaag eentje van nog net geen jaar oud.

En wel om de reden dat ik er spijt van heb dat ik niet eerder zoiets gemaakt heb. 
Dit heeft afgelopen jaar zoveel overzicht gegeven, echt heel fijn. Misschien liet ik in de originele blogpost al wel doorschemeren dat ik zelf niet al teveel wilde plannen in de vakantie. Nog steeds hou ik zelf heel erg van spontane acties, maar de behoefte aan planning bij een van mijn kinderen is groot en dat gaat dan toch echt boven mijn eigen ideeën daarover.

En gelukkig maar dat ik dit zo heb gedaan want de voordelen zijn vele malen groter dan de nadelen. Het levert veel minder vragen op, meer gezellige momenten met elkaar (want bepaalde activiteiten zijn vantevoren bekend en duidelijk). Het mes snijdt dus aan twee kanten. Had ik dat maar eerder geweten.....ik word zelf nu gedwongen om meer vooruit te denken en dat is zeker geen slecht ding. Natuurlijk zijn er af en toe onzekere zaken of ook wel onverwachte dingen maar doordat de overige activiteiten enigzins vast staan is dat dan ook wel bespreekbaar. Gelukkig maar....

Afgelopen schooljaar ben ik dus gewoon doorgegaan met het gebruik van de weekplanner en ook nu met de schoolvakantie voor de deur ga ik 'm weer netjes elke zondag invullen.

Het enige waar ik nog een keer voor moet gaan zitten is het maken van wat extra kaartjes. Er zijn wat nieuwe recepten bijgekomen die vaker terugkeren en ik mis nog wat zaken zoals bijvoorbeeld kaartjes voor een rapportgesprek e.d. Niet zo gek dat ik daar afgelopen zomervakantie in mijn hoofd niet mee bezig was :-)
Dus dat is een mooi vakantieklusje!

Fijne dag allemaal!

vrijdag 5 juli 2019

Kringloopkoopjes


Vlak voor het weekend is hier nog even een korte blogpost. Doorgaans ga ik een dag in de week op pad voor boodschappen, al dan niet gecombineerd met de markt. Vaak is er dan ook een lijstje met andere te bezoeken winkels. Zo'n ochtend vliegt altijd weer voorbij en meestal is er geen tijd meer over voor het bezoeken van een kringloopwinkel en dat vind ik nou juist zo leuk om te doen.

Lekker rustig rondkijken en niet weten wat je tegenkomt. Soms met een specifiek doel en soms ook helemaal niet.
Gisteren besloten we maar eens speciaal op pad te gaan voor een paar kringloopwinkels in de omgeving. Op weg daarnaartoe stopten we nog bij een boerderijwinkel om de voorraad aardappelen en uien weer op peil te brengen.

Het was een succes, we waren op zoek naar aardewerk borden, die we ook vonden. Manlief ging naar huis met een verstekbak.
Ik kocht nog een mooi boekje van Rie Cramer, ik hou daar erg van en als ik er een zie voor een redelijke prijs koop ik ze ook voor mijn kinderen om mijn liefde voor die prachtige illustraties door te geven.

Maar ook op hobbygebied had ik geluk, ik kocht een knoophaak, een editie van Quilt & zo en als klapper een partijtje DMC. Dit weekend ga ik deze maar eens op kaartjes winden en nummeren. Altijd fijn want alhoewel ik met allerlei merken borduur blijft DMC mijn favoriete splijtgaren. Ik check altijd wel even of het garen niet muf ruikt maar dat was zeker niet zo. Aan de labeltjes te zien is dit garen niet heel nieuw dus vandaar dat ik dat even zeker wilde weten ;-)

Alles op bovenstaande foto was bij elkaar precies 3 euro. Daar kan ik dan heel blij van worden :-)
Zeer geslaagd dagje dus.....

Blijkbaar komt vandaag de nieuwe Knip alweer (editie augustus!), dus dat is ook weer gezellig!

Fijn weekend allemaal! Groetjes, Mariette

zondag 30 juni 2019

Juni overzicht, Country Meppie en juffenkadootje


 En toen was de maand juni alweer voorbij. Zoals elk jaar weer een drukke maand met het afronden van veel zaken zo vlak voor de zomervakantie. 
Ik had al een paar dingen laten zien deze maand maar nieuw in dit overzichtje zijn het Meppie blokje van juni en 2 kadootjes die ik maakte met de Silhouette.


Een kado voor de juf van Oliver en een voor mijn tante. 2 glazen potten bestickerd en gevuld met snoep. Simpel en eenvoudig maar toch altijd wel weer een persoonlijk kado.


En dan alweer blokje nummer 6 van de Country Meppie quilt.


Ik ben lekker bezig met lapjes uit de kast dus op dat gebied waren er geen nieuwe aankopen. Ook geen wolletjes e.d.
Wel kocht ik de twee tijdschriften op de foto. 
De linker had ik op fb voorbij zien komen maar daar moest ik nog even naar zoeken, staan wel heel leuke en aparte patronen in dus ik ben blij dat ik 'm heb kunnen vinden.
En de Simply haken is echt een topnummer deze keer. Echt de moeite waard om even in te kijken als je 'm ziet in de winkel. Er kwam nog een Knipmode en een LMV maar bij beiden had ik niet het wow-gevoel. Misschien komt dat nog eens als ik voorbeelden van genaaide kledingstukken zie. Maar ik ga bij allebei heel kritisch kijken of ik de abonnementen wel ga verlengen.

In juli ga ik verder met nog wat zomerkleding voor mezelf, probeer ik een haakproject af te ronden waar ik al wat langer mee bezig ben en als dat lukt ga ik denken aan een nieuw deken project. Nog twee weken tot de zomervakantie begint en eerlijk gezegd denk ik niet dat er veel hobbytijd is in die twee weken maar dat maak ik dan hopelijk wel goed tijdens de vakantie.

zondag 23 juni 2019

T-shirtjurk Painted Ottobre Woman


Als eerste koos ik voor de onderste lap van deze stapel, een dunne soepele tricot. En het werd een heel simpel t-shirtjurkje waarvan ik denk dat ik er nog wel een ga maken, ideaal voor het warme weer van het moment.
Ondertussen is er eerst een andere patroon in de maak, ook eentje in de categorie simpel, snel en zomers.

Dit was een van die lappen stoffen die al een paar jaar in mijn stoffenkast liggen, ik kocht 'm in 2014 toen Karteris nog een winkel in Zwolle had. Echt heel jammer dat die winkel, en de latere opvolger Steffie's stoffen, dicht is. Ik kom regelmatig in Zwolle en dan mis ik het wel om daar even binnen te lopen. 
Maar goed, het is fijn om zo'n ouder stofje te kunnen gebruiken.
En zo heb ik nog veel meer van die juweeltjes liggen, te leuk om ze te laten liggen. 

Ik had eerst voor de zekerheid de mouwtjes wat langer geknipt maar dat bleek niet nodig, uiteindelijk heb ik het jurkje helemaal volgens patroon gemaakt zonder aanpassingen.

Patroon: Painted (nr.11) uit Ottobre woman 2/2017 maat 52 
Stof: tricot van Karteris
Fournituren: Tricot biaisband van Oaki Doki

woensdag 19 juni 2019

WIP wednesday juni


Patronen overtrekken is hetgeen ik momenteel mee bezig ben. Ik heb daar dan wel altijd "hulp" bij :-) zodra ik m'n patroonbladen op tafel leg springen de katten meteen op tafel.
Ik heb een aantal patronen uitgezocht waarmee ik aan de slag ga, de afgelopen week heb ik vele patroonbladen doorgebladerd en lijstjes gemaakt van geschikte patronen.


En dan natuurlijk shoppen, weliswaar in eigen stoffenkast maar dat maakt het juist zo leuk. 
Op deze stapel ligt onder andere tricot, peachskin en een lap satijn. Welke ik allemaal ga gebruiken weet ik nog niet, daar ga ik nog even mee puzzelen, maar het is de bedoeling dat een stuk of wat van deze stofjes worden omgetoverd in zomere kledingstukken voor mezelf. Wordt vervolgd.....

maandag 17 juni 2019

Tuinblogje juni


Ik heb m'n maandelijkse tuinblogje iets naar voren gehaald, ik heb al wel weer wat leuke dingen om te laten zien, vandaar.....

Allereerst de gekochte waterplantjes. De zinken teil hadden we een keer op de kop getikt bij een kringloopwinkel en het leek me wel leuk om daar een mini-vijvertje in te maken. Zoiets hadden we een paar jaar geleden ook, maar dan in een plastic bak. Deze hield het niet heel lang uit dus we hopen hier meer plezier van te hebben.


Dan deze clematis, mijn man kwam ermee thuis. Hij had er een aantal voor een zacht prijsje gevonden bij een bouwmarkt. Natuurlijk kregen ze een mooi plekje tegen de schutting aan. Ik heb daarvoor een paar tegels uit de tuin gehaald en het zand wat eronder lag vervangen door tuinaarde.
Ik hou mijn ogen open voor een leuk rekje die ik tegen de schutting kan plaatsen, waar ik plant langs kan geleiden.
Ik had nog nooit eerder een clematis dus ben wel erg blij met deze aanvulling.


De kersen kleuren langzaam......



Hanggeraniums.....zo mooi fel van kleur....


De bessen gaan ook goed...



Nog een kadootje van mijn eega, lobelias, perfect voor 2 hanging baskets die ik nog had liggen. Ik heb wel even nieuwe kokosmatjes aangeschaft.


De radijsjes zijn geoogst en gegeten, op brood....en in salades....heerlijk!


Momenteel doe ik elke dag wel een rondje langs de aardbeienbakken, het is een beter aardbeienjaar dan vorig jaar volgens mij. Niks lekkerder dan aardbeien uit eigen tuin.

Al met al is er weer heel wat veranderd in de tuin, alles groeit in een snel tempo. Een groene oase is het nu....prachtig. 
Volgende maand hoop ik wat meer van m'n bloemenzaaisels te laten zien want dat is nu allemaal nog groen, er zit nog geen kleur in.

Op mijn lijstje voor de komende weken:
-herfstaster splitsen, ik heb geen mooie kunnen vinden in de winkel, dus ga ik het zo proberen. Wel een zomeraster, maar dat was niet helemaal wat ik zocht.

-beslissing nemen over de magnolia en wat meer info opzoeken over deze mooie plant die helaas niet bloeit (zou ik afgelopen maand al doen)

-nieuwe kruiden inzaaien 

-rekje voor klimplanten zoeken

-tegels verven