zaterdag 28 februari 2009

UWYH update

Tijd voor een Use-what-you-have-update ;-) Eind december 2008 heb ik me voorgenomen geen nieuwe stoffen te kopen tot 1 maart 2009. Dat is gelukt, hoe groot de verleidingen in de diverse webshops soms ook waren :-) Vooral bij de nieuwe Stenzo collectie zitten een een paar stofjes die ik graag aan m'n collectie toe zou willen voegen. Afgelopen maand heb ik 6 lappen van in totaal 7 meter gebruikt, met die van januari erbij zijn dat in totaal 11 lappen met een totale lengte van 12 en halve meter. Tot zover de statistieken. Doel was om ruimte te krijgen in de kast, en om niet te snel iets nieuws te kopen terwijl ik ook nog leuke kleding kan maken met wat ik in huis heb liggen. Ik kan sneller stof kopen dan dat ik de lappen weer omgetoverd heb tot kleding dus dat heeft gezorgd voor een aardige voorraad lappen. Echt veel ruimte in de kast heb ik nog steeds niet, maar ik heb wel nieuwe ideeën voor stofjes die al een tijdje in huis liggen.
Kortom, experiment geslaagd. Ik ben er wel achter dat ik een tekort heb aan effen zomerstoffen. Linnen, katoen, poplin die ik weer kan combineren met alle mooie dessins die ik heb liggen. Effen tricot heb ik dan weer wel genoeg, een paar tricots met dessin zou ik nog wel goed kunnen gebruiken. Ik ga dus toch maar een bezoekje plannen aan een stoffenmarkt om gericht in te kopen. Weet nog niet welke het wordt, Stoffenspektakel Zwolle staat voor de deur a.s. woensdag maar ik weet nog niet zeker of dat gaat lukken. Daarna pak ik de UWYH draad weer op, zeker tot de opruiming van de zomerstoffen.

Geen opmerkingen: