zondag 17 maart 2013

Uithuilen en opnieuw beginnen.....


.........of zoiets......al een paar weken geleden knipte ik de Passenger trenchcoat (Ottobre 1/2013) voor Sara van de stof rechts op de foto. Ik had de jas al doorgeslagen (doe ik alleen bij jassen in principe) en ik wilde 'm er vanmiddag bijpakken om wat delen aan elkaar te gaan spelden. Het ging nl. als een trein vandaag, ik had al een broek voor Sara van patroon overgetrokken en geknipt, lappen gewassen en uitgehangen voor toekomstige projecten, een projectje voor de Zo Geknipt! Sew Along voorbereid.....tot ik een van de voorpanden van de buitenjas in handen had........

.....er zat gewoon een gat in, aaaaggh....ik moest wel even twee keer slikken hoor :-( De knopen waren al gekocht en de stof was helemaal goedgekeurd door Sara, iets wat tegenwoordig ook niet meer vanzelfsprekend is. Alhoewel ik de stof niet speciaal voor deze jas gekocht had vond ik het wel echt een bijzondere print.........om een lang verhaal kort te maken, ik heb nog even gekeken of ik het op de een of andere manier kon herstellen, verbergen of wat dan ook maar nee, het gat zit op zo'n onmogelijke plek...en natuurlijk niet genoeg stof meer over om een nieuw pand te knippen....

Alle geknipte patroondelen heb ik weggelegd, ooit zal ik er toch nog iets mee doen en op een andere manier gaan verwerken, ik kan deze mooie stof niet zomaar wegkieperen, maar dat is van later zorg, eerst moet er een jas voor Sara komen.

Deze tegenslag vroeg dus om aktie, ik heb 3 jassenstoffen uit de kast gepakt, een ruitje, een streepje en een effen stof en vervolgens Sara laten kiezen, de keuze is gevallen op een fijn zwart/wit streepje. Inmiddels heb ik de nieuwe buitenjas geknipt en de vlieseline zit al op de te verstevigen delen, het gaat vast allemaal goed komen....later meer hierover ;-)

 ****edit 22.00 uur**** nou, dat later was niet eens zo heel veel later, ik krijg nl. diverse reacties van dames die de stof eventueel voor me hebben, is het niet geweldig! Had daar nooit aan gedacht omdat ik 'm toch al wel weer een paar jaartjes heb liggen, in de uitverkoop heb gekocht en 'm verder eigenlijk ook nooit meer ben tegengekomen, maar goed: misschien dus binnenkort twee keer de Passenger trenchcoat op mijn blog, als jullie in de tussentijd niets van mij horen, weten jullie alvast waar ik ben, achter de naaimachine ;-))))   

14 opmerkingen:

Aline zei

Oh wat treurig, het is idd bijzonder mooie stof. Er is één geluk: je had de jas niet al bijna in elkaar zitten voor je het ontdekte. Maar het blijft doodzonde. En nog een stuk van dezelfde stof vinden is vast een onmogelijke opgaaf, of niet?
Succes met de nieuwe jas. Klinkt ook heel leuk!

Mama C zei

Oh dat is balen! Zoals Aline ook zegt zag je het gelukkog vooraf maar natuurlijk wel jammer van je werk en de geknipte delen.
Gelukkig had je nog stof op voorraad (roch handig zo'n voorraadje!). Succes met deze versie van de jas.

Mariette zei

Je hebt gelijk Aline, gelukkig zag ik het nu al en niet later pas. Tja, en die stof was een uitverkoopje van de Stoffenkraam van jaren geleden, kleine kans dus om die nog te vinden...

Anne zei

He dat is jammer!
Maar van de andere lap kan je ook vast en zeker een mooie jas maken!

Kleding Jetje zei

Jeetje wat vervelend. Jammer van het vele werk, maar veel succes met de nieuwe jas.

Nicole Claudia zei

Oh, wat erg!! Zulke prachtige en bijzondere stof zal je inderdaad niet ergens nog een stukje van kunnen vinden.

Gelukkig had je stof op voorraad zodat je gelijk weer verder kunt, maar wel balen zeg.

Groetjes, Collie

Blomkes zei

Ach wat sneu, dat is een flinke tegenvaller! Ik dacht even dat ik dezelfde stof nog in mijn voorraad had (http://blomkesmeisjesmode.blogspot.nl/2012/07/verjaardagsjurk.html)
maar dat is toch net een andere print, lijkt er wel veel op... maar ookal was het dezelfde stof geweest, had je er vast niet genoeg aan gehad want het is nog maar een klein stukje en je dochter zit al in een grotere maat toch?

Succes met de andere jas, het is een heel leuk patroon!

groet, Elske

Anoniem zei

Idd erg jammer!! Beter dat je het nu merkt als wanneer hij half af is!!

Veel succes!

Groetjes Thea ♥

Mariette zei

Hoi Elske, bedankt voor je reactie, het heeft er wel wat van weg maar dit is toch een andere zoals je zelf ook al zei. Het is ook niet echt een katoentje, meer een canvas-achtige stof. En Sara heeft inderdaad alweer maat 146 ;-)

Mama Maakt ... (Petra) zei

Wat een zonde!!
Dat is inderdaad slikken.
Hopelijk wordt de nieuwe jas (plan B) toch nog net zo mooi.

Zaanse Zolder zei

balen zeg !!! ik heb een jas voor Laura ook helemaal verprutst, ik was zo boos op mezelf dat ik het ding zo de kliko in heb gemieterd en nee ik probeer het niet nog een keer.

Mama Deborah zei

Dat is balen!

Doortje Dartel zei

Denk je lekker op dreef te zijn heb je een flinke tegenvaller. Dat is echt balen zeg. Gelukkig kun je gelijk weer aan de slag met de nieuwe keus. Ik hoop dat je van die mooie stof nog iets leuks kan maken.

Vlijtige Lies zei

Gaat het om de blauw met witte stof rechts boven in ??ik heb toevallig v/d week de stoffen voorraad opgeruimd en ik heb die wel voorhanden.
Dus mocht je willen,mail me maar ff.
Gr. En anders veel succes met je volgende stofje,wel baalen hoor.
groet Arjo