zondag 6 juli 2014

Wolwinder


Deze wolwinder stond al een tijdje op mijn lijstje, het leek me zo handig om alle bolletjes garen en wol netjes op te rollen. Helemaal nu ik toch regelmatig een bolletje van het een of ander erbij koop, moet ik wat efficiënter met m'n opbergruimte omgaan. Volgens mij bestaan ze al heel lang in deze vormgeving en dat is denk ik niet voor niets, het is een eenvoudig ding en doet gewoon wat ie moet doen. Het is helemaal wat ik ervan verwacht had. Het apparaatje is makkelijk op de tafel te bevestigen en de bolletjes zijn razendsnel gedraaid. 
 

Zo zag bijvoorbeeld m'n mandje garen voor de Crochet Along deken eruit, vol en best wel rommelig....


En dit is het resultaat na het winden, veel minder volume en een stuk netter.....


Gelijk maar een aantal andere bollen gedraaid. Ik ben nog niet klaar, op zolder heb ik nog een paar curver bakken vol met garen........wie gehaakt of gebreid heeft met het Fenna garen weet dat die bollen nogal onhandig afrollen.....nu heb ik er een aantal mooie bollen van liggen, klaar voor een volgend project......maar ook voor ander garen werkt dit perfect.



4 opmerkingen:

Unknown zei

Een handig ding. Dit komt ook op mijn wenslijstje!

Gerlily zei

Ik heb er ook eentje. Inderdaad rollen sommige bollen echt verschrikkelijk af en dan is zo'n winder een fijne oplossing. Wat heb je leuke korte broeken gemaakt.

huis tjokvol zei

dat lijkt mij ook een erg handig ding,die ga ik onthouden

Anoniem zei

Handig lijkt me. In het begin gaat het nog wel, maar naarmate er meer van een bol garen af gaat word het meestal een rommeltje. Vooral als er meer kleuren tegelijk aan je haakwerk hangen.

Groetjes Thea ♥