zaterdag 13 februari 2016

Inhoud naaibox...voor en na opruimsessie


Het was iets wat ik al een tijdje wilde doen, m'n naaibox eens grondig opruimen. Zoals op de foto hierboven te zien is kon deze niet eens fatsoenlijk meer dicht. Er zaten teveel dingen in, die er niet in horen te liggen. Ik zie bijvoorbeeld een haaknaald, daar heb ik een apart etui voor...zakjes van de fourniturenkraam met inhoud....die moest ik nog opbergen in het daarvoor bestemde kastje...en zo kan ik nog wel even verder gaan.


Eerst heb ik alle spullen eruit gehaald die een andere plek hebben.
Omdat er verschillende inzetbakken in deze naaibox zitten heb ik vervolgens een onderverdeling gemaakt naar hoe vaak ik bepaalde dingen gebruik. Bovenin de benodigdheden waar ik het meest gebruik van maak. 


Een laagje naar beneden de dingen die ik wel bij de hand wil houden, maar niet altijd gebruik, zoals m'n rolmes, draadknippertjes e.d. 


Helemaal onderin is ruimte voor de grotere dingen zoals de kamsnapstang....(een heel oud) blikje met naaimachinenaalden etc. Ook liggen hierin dingetjes als pompom,en biaisband en yoyo-makers. Ik gebruik ze niet veel, maar ik had een tijd dat ik veel van deze gadgets kocht. 



....wat mij betreft m'n beste aankoop van vorig jaar op dit gebied....deze clips..gekocht op het spektakel in Apeldoorn, ideaal, ik heb ze voor het eerst gebruikt toen ik met geplastificeerd katoen werkte...en een paar maanden geleden zat er nog een setje als kadootje bij een naaitijdschrift.


Alles ligt nu weer op orde. En buiten alle leuke handige hebbedingetjes heb ik toch ook nog even m'n onmisbare gereedschappen op een rijtje gelegd, tornmesjes, zoommaatje en een superhandig scherp schaartje dat ik ooit bij de aanschaf van een borduurmachine kreeg. Die wil ik altijd voor het grijpen hebben....
Fijn weekend en voor diegene die naar de handwerkbeurs in Zwolle gaan (nee, ik ga toch maar niet, heb genoeg spullen waar ik mee voort kan) of naar het stoffenspektakel morgen, heel veel plezier toegewenst!

6 opmerkingen:

Danielle zei

Ziet er weer netjes uit, ik herken het dat het zo een rommeltje is! Maar nu kan je weer aan de naai!

Marleen zei

Hoi Mariëtte,
Ik gebruik bij het naaien een klein mandje waar o.a. mijn schaar,centimeter, tornmesje e.d. in zitten. Dan hoef ik niet heel mijn naaibox op tafel te zetten.
Groetjes,
Marleen

Mariette zei

Dat is ook wel een goede tip, ik heb wel al zo'n klein bakje voor m'n silhouette benodigdheden. Dank je!

Mariette zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Corina zei

Zo doe ik het ook meestal als het een klein project is zit het zo ie zo in een klein mandje.

Het is in elk geval weer netjes en alles ligt weer op zijn plek, van tijd tot tijd is het gewoon nodig alles weer eens op te ruimen.

Corina

Zaanse Zolder zei

Soms is dat even nodig hè, zo een opruim actie. Ik doe het nu stap voor stap met m'n hele huis omdat het verkocht is en ik binnenkort met mijn 2 mopjes ergens anders moet gaan wonen. However, opruimen voelt ook wel weer goed.