dinsdag 19 januari 2021

Baksels


En dan is het opeens al weer 2 weken geleden dat ik voor het laatst iets gepost heb.
De eerste 2 weken van januari waren druk met natuurlijk het begin van een nieuwe periode van thuisonderwijs dus dat heeft ook de aandacht nodig....eerlijk gezegd kom ik aan weinig creatieve dingen toe op het moment.

Maar ik heb me wel voorgenomen om elk weekend iets lekkers te bakken. Gewoon voor de gezelligheid :-)

Afgelopen weekend maakte ik deze 2 sloffen. Voor het eerst en het was een groot succes, tot en met de laatste kruimel gingen ze op.


Ik had wat deeg over en daarvan maakte ik deze zandtaartjes met kersen...


Nog een foto van voor de Kerst, toen maakte ik de Appel-griesmeel-cake met boerenvanillevla van Allerhande. Die was ook erg lekker, maar nu bakken wij wel vaker met griesmeel/semolina, bijvoorbeeld basboesa, dus het is misschien niet voor iedereen. Vooral de amandelen maakten het helemaal af. 


Tenslotte nog homemade pizza. Deze keer hielden we het toppings betreft simpel namelijk uien, tomatensaus, oregano, tonijn en geraspte kaas uit voorraad. Daarbij hadden we nog wat kipfilet over van de vorige avond dus die sneden we ook op een deel van de pizza's. Het enige wat ik ervoor kocht was de mozzarella. Op de foto een pizza zoals de vegetarische meisjes in huis hem aten, met lekker veel kaas ;-)
Meestal heb ik ook nog wel paprika, rucola en ananas maar deze keer dus niet.

Hopelijk is er in de komende week wel wat crea tijd, ik heb in ieder geval in het afgelopen weekend m'n naaitafel eens goed opgeruimd en wat bladen doorgelezen, dus ideeën heb ik wel. Ik heb het UWYH-lijstje weggehaald, het meeste wat ik in dat kader maakte eind vorig jaar waren de project bags en de etuitjes. Erg leuk, maar er kwamen de afgelopen weken toch wel wat nieuwe dingen in huis dus UWYH wordt vanaf nu Low buy ;-))))))

4 opmerkingen:

Jacqueline zei

Oh, lekker: omdenken heet dat toch? Low buy, ik vind hem geniaal! Wat zien jouw sloffen er lekker uit, hier ook nog nooit gemaakt. En wat vind iedereen het altijd lekker he, iets wat je zelf gebakken hebt.
Vind het een heel goed voornemen!! Hou vol😋😋

Corina zei

Wat een mooie baksels zeg dat was vast smullen 😊
Ben benieuwd hoor naar de creaties

Gerlily zei

Ziet er allemaal heerlijk uit. Hier bakt manlief de pizaa altijd. Mooie term, low buy!

Vlijtige Lies zei

Wat ziet dit er heerlijk uit!