vrijdag 29 januari 2021

Teken van leven


Hallo allemaal, van bloggen komt weinig helaas. Je zou toch denken dat ``we`` nu tijdens de huidige lockdown meer tijd hebben. Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik kom nergens aan toe. Nou ja, ik doe genoeg, maar niet echt leuk blog-waardige zaken.
Ik heb toch sterk het idee, dat ik iets verkeerd doe, als ik zo door mijn instagram-feed scroll. De ene na de andere paar gebreide sokken zie ik voorbij komen, en niet te vergeten leuke amigurumis....allemaal lockdown-creaties.
Nou ja, ik weet heel goed waar het mis gaat, in de avond ben ik zo moe dat ik alleen nog maar tv kijk of op m'n telefoon aan het kijken ben. Dat wil ik dus veranderen.....

Ik heb nog maar 1 boek gelezen sinds 1 januari, dus op het vervolg van de boekenblogjes zullen jullie nog even moeten wachten.

Daarentegen heb ik wel heel veel opgeruimd in huis. De kerstspullen heb ik bijvoorbeeld goed uitgesorteerd. Ik heb van die fijne bergruimtes naast het dakkapel en een kant heb ik eerst helemaal leeggemaakt, vervolgens alles uitgezocht en weer opnieuw ingedeeld. Dus ik ben nog wel enigszins nuttig bezig geweest :-) Er kon veel weg gelukkig.
En verder neemt de begeleiding van het thuisonderwijs natuurlijk ook best wel wat tijd in beslag. Jongste zit inmiddels in groep 7 en daar wordt best een grote hoeveelheid werk verricht elke dag.
Maar ik ben supertrots op hoe hij dit allemaal doet.

Ik heb al wel het voorjaar in m'n hoofd. Ik kocht een prachtige lap linnen-viscose, kreeg daar de My Image bij (waar deze stof in gebruikt wordt) en ik kocht nog de nieuwe Stitched by you.
Ik zag in de sale-hoek nog 2 leuke regenjassen-stofjes en ik bedacht dat ik daar wel wat mee kon voor andere kleine leuke projectjes, dus van 2 printjes nam ik een metertje. 

En ik krijg zowaar bestellingen ;-) Jongste wil een nieuwe zelfgemaakte pyama, want de eerder gemaakte zijn te klein geworden (en zelfgemaakte zitten veeeeeel lekkerder dan die uit de winkel, aldus jongste). Middelste wil graag een flared pants (gelukkig heb ik een Knip waar een patroon in staat) en ik wil voor mezelf ook wat casual homewear maken. 

Dus werk aan de winkel, dit weekend ga ik besteden aan de afronding van een work-in-progress en dan ga ik starten met de naaivoorbereidingen. 

Vanavond staat er een snelle zelfgemaakte pasta-salade op het menu met vers stokbrood erbij, dus daar ga ik nu maar snel aan beginnen.

Een heel fijn weekend!!

4 opmerkingen:

Vlijtige Lies zei

Herkenbaar verhaal! Het bloggen hangt er een beetje bij, ook al zouden we nu meer tijd moeten hebben. De structuur is een beetje weg. En het IG, vind ik leuk om doorheen te scrollen maar geeft ook onrust, wat doe ik fout? Iedereen maakt mooie dingen en zo snel... maar ik weet wel beter. Gewoon doen zoals bij je past. Groet

Elizabeth zei

Voel je vooral niet schuldig... Zo gaat het gewoon in het leven. En als je moe bent, dan is dat ook een signaal waar je naar moet luisteren.
Nooit jezelf vergelijken met anderen hoor, want je vergelijkt je altijd met de groep waar je volgens jezelf niet aan kan tippen. Er is natuurlijk ook een hele groep die gewoon ook niet aan bloggen toe komt, of er geen zin in heeft. En ook niet de energie heeft om iets te maken.
Laat het maar gebeuren, het verandert vanzelf wel weer een keertje!

Jacqueline zei

Hier nog iemand die weinig tijd over lijkt te hebben, maar in werkelijkheid kijk ik veel meer tv dan dat ik anders doe. Ik neem het maar even zoals het komt. Vandaag of morgen wel wat lekkers bakken, daar heb ik lang geen zin in gehad, maar nu kriebelt het! Wortel-banaancake😋😋. Succes met je projectjes en opruimen> ook heel belangrijk!!

Gerlily zei

Ik heb het zelfde hoor. Een foto op insta is zo geplaatst, maar ik blijf blogjes lezen leuk vinden. Mooie lappen. Fijn weekend met elkaar.