woensdag 20 juli 2011

Korte broek Tina CZM







Bij deze Lore-top moest nog een korte broek gemaakt worden. Het is Tina van Cinderella Zwergen Mode geworden in maat 122/128. Het is een leuk modelletje, die in verschillende variaties op het patroon staat. Dit is de meest simpele versie met alleen een zoompje onderaan, het stofje is al druk genoeg ;-) Maar er staat ook nog een korte broek met omslag en eentje met pof-effect op het patroon. En natuurlijk een hele mooie haltertop. Ik denk niet dat ik eraan toe kom die nog te maken voor deze zomer.

Aan de ene kant heb ik namelijk nog een hele lijst met vooral ook veel jurken die ik graag nog zou maken voor deze zomer (Feliz, Pauline, Encinitas, Ventura, eentje uit een Knippie etc. etc), aan de andere kant heb ik ook erg veel zin om met de herfstkleding te gaan beginnen. Ook genoeg ideeën, veel najaarstoffen in huis, jassen die gemaakt moeten worden, een meisje die ontzettend hard groeit................daarbij ligt er eigenlijk wel genoeg zomerkleding in de kast. Is dit dilemma herkenbaar ??????? ;-) Wat zouden jullie doen?

Ik denk dat ik de twee korte broeken die ik geknipt heb liggen voor Oliver maak en dan om het af te leren nog een mooie zomerjurk voor Sara. En dan is het klaar met de zomerkleding dit jaar...............................

Ga ik volgende week alvast een lijstje maken, bladen doorkijken, de juiste stofjes zoeken........leuk!!! Hopelijk in de tuin met het zonnetje erbij, kopje thee, ik zie het helemaal zitten :-)

5 opmerkingen:

bimba-kleertjes zei

Mooi Mariette!

Ja met dit weertje heb je inderdaad al meer zin om aan de herfstkleding te beginnen.

Denk dat ik ook niet veel zomerspul meer zal maken. Maar ik heb helemaal nog geen najaarsstoffen liggen, dus daar moet ik nog even op wachten.

Groetjes

Woon - Geluk zei

Erg leuk setje is dit geworden! Super vrolijk en het staat haar ook erg mooi!
Het is inderdaad verleidelijk om verder te gaan met de zomerkleding maar ik mag van mezelf ook niet meer teveel :)
Ik ga ook na de vakantie beginnen met de herfst en winter kleding!

Anoniem zei

Heel leuk setje zo. Wij waren al vroeg een weekje weg, maar ik heb de afgelopen week toch nog veel zomerkleding gemaakt die ik nog wilde maken voor Amy en alles past volgens mij volgend jaar ook nog wel. Het is allemaal royaal en met een legging eronder kan het ook nog heel lang. Maar gisteren het eerste shirt met lange mouwen voor haar geknipt. Denk dat ik nog een Ventura ga maken, dat patroon krijg ik vandaag binnen van de actie bij Naaipatronen (was op) en daar heb ik nog veel zin in. Kan ook nog weer met een shirtje eronder. En dan gaat denk ik de knop echt om voor de herfstkleding. Maar ik hou nog een slag om de arm ...........

Ellen zei

Ik herken het wel hoor! Ik ga nog wel wat zomer kleding maken, voor mij zelf. Vind het leuker om kleding voor mijn dochter te maken maar die heeft de kast al vol hangen. Maar toch wil ik nog wat leuke jurkjes voor haar maken, gewoon omdat het zo leuk is om te doen.
Het setje voor je dochter is leuk geworden.
Groetjes Ellen

RoosMarijn zei

Ik herken het dilemma zeker hoor! Met dit weer nodigt het maken van zomerkleding echt niet meer uit... :( Ik ga verder met kleding die zowel voor nu als de herfst geschikt is, vooral dingen voor mezelf. :)