dinsdag 25 februari 2014

Nieuwe inrichting slaapkamer....kussens, vlaggenlijn en meer...





Sara's kamer was aan vernieuwing toe.....al het roze en rood wilde ze eruit, het was tijd voor iets anders. Een strand-thema was haar wens......en dat is best een lastig thema heb ik gemerkt, het wordt al snel te kinderachtig voor een bijna-tiener maar al met al zijn we er prima uitgekomen en is het een gezellige kamer geworden. En met een andere indeling dan voorheen is het ook echt een 'nieuwe' kamer.


We hebben ervoor gekozen de basis rustig te houden met effen wanden in wit en aqua, mocht ze het over een tijdje anders willen dan is de strand-decoratie snel weggehaald. Hoe leuk het ook kan zijn, voor deze kamer geen vuurtorenbehang of gordijnen met schelpenprint bijvoorbeeld.....

Qua verfwerk is alles onder handen genomen, plafond, wanden, deur, radiator en kozijnen....alles ziet er weer piekfijn uit. Bijna alle meubels waren al wit, alleen het bed is wit geschilderd.


Hier was het voorproefje ervan al te zien, ik heb de borduurmachine erbij gepakt voor het maken van twee kussens en een vlaggenlijn. Het grote kussen maakte ik volgens het Farbenmix freebook Patch mit Liebe. Borduurtje erop is van Tausendschon. De vlaggenlijn is gemaakt met behulp van een borduurpatroon van Huups!

Verder zijn er natuurlijk schelpen, heb ik fotolijstjes gevuld met foto's van een dagje strand en mocht een visnet niet ontbreken.
 


Er komen nog aqua-kleurige gordijnen te hangen....maar het maken van gordijnen heb ik deze keer, voor het eerst eigenlijk, uitbesteed en daar moeten we nog even op wachten.

Later dit jaar staat de kamer van oudste nog op het programma maar voor nu ben ik blij dat deze klus achter de rug is.




































14 opmerkingen:

Unknown zei

ziet er heel gezellig gezellig uit!!!

Zaanse Zolder zei

suuuuuuuuuuuuuuuperleuk zeg !!

Juffrouw Tuttebel zei

Prachtige geworden allemaal, je hebt veel werk verzet met een geweldig resultaat!

Groetjes Arjanne

Gera zei

Erg leuk gedaan, leuk die details. En mijn hobby is het ook niet gordijnen naaien. Ik doe het nooit meer zelf eigenlijk.

Little Train zei

Mooi! Mooie decoratie en prachtige spulletjes gemaakt! Goed bedacht allemaal!

Miss Creatuurtje zei

Lijkt me héél stijlvol!! Leuk!

Anoniem zei

Heel leuk geworden. Ik besteed gordijnen ook uit hoor, veel te zwaar werk en een vervelend klusje vind ik. Schaam je niet (lol).

Anoniem zei

Leuk gedaan, vooral die potjes met schelpen doen het goed. Geeft meteen al veel sfeer!! Mag je trots op zijn!!

Stoffenmarkt bij jou in de buurt morgen?? Veel plezier, is echt een uitkomst. Stoffenwinkels vind je zo weinig tegenwoordig!!

Groetjes Thea ♥

Amarins zei

Wauw wat een leuk thema en wat heb je leuks gemaakt!
Groetjes, Amarina

Elise zei

Héél mooi gedaan! Wel het stand-thema, maar zeker niet kinderachtig! Mooie naturel kleuren ook in de stofjes, super!

Doortje Dartel zei

Wat een mooie kleuren, stoffen, borduursels heb je gebruikt.
Daar zal ze heerlijk in wegdromen op zo'n kamer.

Lize zei

Gaaf. Mooie thema en mooie kleuren.

Vlijtige Lies zei

In één woord: Prachtig!

Nicole Claudia zei

Perfect. Lekker fris, mooie kleurtjes, hele leuke accessoires en super vlaggenlijn. Inderdaad heel handig om het zo te doen, wil ze ineens wat anders, dan kan dat ook makkelijker gedaan worden.

Ik vind het een prachtkamer.

Groetjes, Collie