donderdag 13 april 2017

Stoffenvoorraad aangevuld....


Gisteren schreef ik het al, er zouden nieuwe stofjes worden bezorgd. En inderdaad...ze zijn gearriveerd.

Veel effen, en dat was nou precies waar ik naar op zoek was. Als eerste op de foto hierboven, een wat dikkere tricot/sweatstof/French terry...
Kleuren waarmee ik alle kanten op kan....goed voor combishirts met andere tricot, pyama's, zomershorts....geen idee wat ik er precies van ga maken maar ik had een ernstig gebrek aan dit soort stoffen in de kast. Ik heb wel tricot maar dat zijn of geen hele lappen meer of veelal viscose tricot en punta di roma.
Hieronder is de binnenkant van de stof te zien. Ik heb hier in het verleden ook wel dingen van genaaid, o.a. een aantal van deze pyama's. Fijne stof, altijd goed! 


Dan hieronder een paar lappen zomerjogging met 80 procent katoen, bovenop ligt boordstof.


Tenslotte nog een grote lap scuba voor mezelf, voor een jurkje denk ik. Nog een grof geweven blauwe katoen en lap peachskin, die laatste voor een tuniekje of bloesje.


Wel grappig, al die nieuwe stofnamen, French terry kende ik eerst niet onder die naam, maar je ziet het nu overal opduiken. En de peachskin noemde ik ook niet zo voorheen. Alleen scuba is voor mij echt een nieuwe stof, voelt wel apart aan en ik denk voor bepaalde modellen heel geschikt, ik zie er wel iets uit een Ottobre in denk ik nu.

Ik ben weer tevreden, kan nu lekker combineren en plannen maken. Eerst nog gordijnen voor de slaapkamer maken, ik merk dat het feit dat die er nog liggen mij tegenhoudt om andere dingen voor te bereiden en te knippen dus wil dat project toch maar snel uit de weg hebben zodat ik verder kan met leuke dingen naaien.

Alvast een heel goed Paasweekend toegewenst!

3 opmerkingen:

Neeltje zei

Mooie stoffen. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Neeltje

Tinneshobbyworld zei

Leuke stofjes!

Fijn paasweekend, grts Tinne

Vlijtige Lies zei

Nou jij hoeft je niet te vervelen voorlopig! Mooie stapel. En leuk al die benamingen!Je cupcake uit je vorige post ziet er ook heerlijk uit. Fijn weekend.