maandag 24 april 2017

Meivakantie...


De meivakantie is begonnen....een beetje een rommelige vakantie, omdat de kinderen niet allemaal tegelijk vrij zijn maar daar maken we dan ook maar weer het beste van. 
Ik heb afgelopen dagen een klus aangepakt die hoog op het lijstje stond om uitgevoerd te worden. De gordijnen die ik hier maakte, had ik bij nader inzien moeten voeren. Ze lieten teveel licht door en dat werd met het vroege voorjaarsochtendzonnetje pal op het raam steeds duidelijker. Vorige week bestelde ik verduisterende stof en heb ik de gordijnen daarmee gevoerd. Het was veel werk maar ben blij dat ik het gedaan heb, de slaapkamer is een stuk donkerder nu en dat was precies de bedoeling. Toch weer een paar uurtjes achter de naaimachine gezeten....


Nu dit uit de weg is, is er tijd voor nieuwe inspiratie. Een paar weken geleden had een webshop voor een gereduceerde prijs oudere nummers van o.a. Mollie Makes te koop. Ik heb al een tijdje geen nieuw Nederlands nummer hiervan in de winkel gezien, iemand die weet of de Nederlandse versie definitief ter ziele is? 
Ik kocht er heel af en toe een los en nu heb ik er ineens een hele stapel, samen met wat brei-specials, fijn voor de vakantie.



Tenslotte heb ik nog even een aanvulling op het eerste blogje van deze maand: namelijk deze bijzondere tulp, is het geen plaatje met z'n mooie rafelrandjes?

Met het minder mooie weer dat deze week voorspeld is zal het mooiste van de tulpen er wel snel af zijn, maar daar komen vast wel weer andere mooie dingen in de tuin voor in de plaats. De pioenen gaan goed, de phlox laat de eerste bloemetjes al zien en ik heb al wat eenjarigen klaar staan om opgepot te worden.

Tot zover.....een fijne creatieve week toegewenst!

5 opmerkingen:

Mama C zei

Kan mij voorstellen dat die gordijnen niet je meest favoriete klus waren! Maar dubbel zo fijn als het uiteindelijk klaar is! Geniet van de vakantieweken. Ben benieuwd wat je allemaal uit die bladen voor leuks gaat maken!

huis tjokvol zei

Wauw wat een mooie tulp, fijne vakantie week

Omias maaksels zei

Behalve het voeren van de gordijnen , had je , zo te lezen een heleboel leuke uitdagingen van diverse aard.
Jouw hobby's zijn blijkbaar erg uiteenlopend.
Met een extra groet voor de mooie tulp !

Corrie zei

Wat heerlijk zo'n stapel. Alleen het bekijken is al leuk.
Wat ligt poes daar heerlijk.
Nog even genieten van de tulpen. Voor we het weten is het weer voorbij.

Gerlily zei

Gordijnen maken, nergens zo'n hekel aan, dus petje af. Prachtige tulp. Geniet lekker van de vakantie.