woensdag 19 mei 2021

Tuinblogje mei


Het gaat hard met de tuin nu, zoveel veranderingen zijn er te zien op dit moment en er is ook elke dag wel iets te doen.
Heerlijk......tussen alle buien door pak ik snel een tuinklusje op.

Totaal onverwacht liepen we tegen dit leuke kasje op. Een maand of anderhalf geleden waren er diverse aanbiedingen van die allemaal snel uitverkocht waren dus grepen we mis in eerste instantie. Heel toevallig moesten we voor iets anders in een winkel zijn en zagen we deze staan. Niet te lang over nagedacht  natuurlijk en als eerste mochten de zonnebloemen erin, die ik binnen al had voorgezaaid. 


Inmiddels heb ik wat bakken ingezaaid met diverse bloemen.
Hieronder een deel van wat ik in huis had aan zaden...deze week wil ik een start maken met de kruiden rechts op de foto.


Verder heb ik de voortuin wat opgeruimd. Er waren twee grote grassen die de overhand kregen en heb ik eruit gehaald. Verder heb ik nog wat planten naar de achtertuin verplaatst. Schikken en herschikken dus vooral.  


Deze Sundaville/Mandevilla kreeg ik op moederdag.



Deze kwam ik tegen tijdens het boodschappen doen :-)


En we bezochten nog een kweker, waar ik wat vaste plantjes uitkoos, o.a. een primula, akelei en 2 stokrozen.
Manlief heeft een plan met druivenplanten. Jaren geleden hadden we die in overvloed, maar de plaats in de tuin hadden we toen niet helemaal goed uitgedacht. Misschien heb ik er nog foto's van, zal eens kijken voor volgende maand. In ieder geval was een flinke storm genoeg om onze druivenplek helemaal stuk te krijgen, de basis waarop ze groeiden was niet stevig genoeg.  Nu gaan we het nog eens proberen, het begin is er met een paar verschillende druiven.

Ik mag al niet klagen, maar ik zou het niet erg vinden om een nog grotere tuin te hebben, zoveel moois is er te koop!


Verder nog wat inspiratie......


De laatste tulpen van dit jaar.

De perkplantjes die stuk waren gevroren heb ik bijna allemaal vervangen door nieuwe.
En de pioenen staan nog in knop dus die houden jullie volgende maand tegoed!

Tuinklusjes voor de komende tijd:
-zonnebloemen overplanten naar de tuin
-zaailingen in potjes zetten
-kruiden zaaien
-dahlia's in de tuin zetten
-in juni bij mooi weer stokrozen zaaien voor volgend jaar.
-het gevecht aangaan met de slakken want anders hou ik geen dahlia over. 

3 opmerkingen:

Corrie zei

Heerlijk om nu in de tuin bezig te zijn. In deze tijd zijn er genoeg klussen te doen.
Ik ben dan ook altijd bezig met dingen te verplaatsen en plannen te bedenken.

Elizabeth zei

Wat een genot om zo bezig te zijn in je tuin. Erg leuk om zelf te zaaien en het op te laten komen, al is het arbeidsintensief.
Ik denk dat je van de zomer een heel uitbundig bloeiende tuin hebt!

Gerlily zei

Heerlijke plannen en al veel te zien. Hier zijn de 🌻 al opgegeten door de slakken grrr. We gaan het nog een keer proberen. Fijn weekend.