vrijdag 13 november 2009

Madita




Het ging allemaal niet zo vlot als ik had gewild maar het jurkje Madita is eindelijk af. Dat het niet zo snel ging lag niet aan het patroon maar meer aan andere bezigheden in en om het huis.
Deze jurk is juist heel snel te maken. Ik heb 'm gemaakt in maat 122/128 en ik had beter maat 110/116 kunnen kiezen denk ik achteraf. Vorige winter kon ik standaard maat 110/116 maken voor Sara en volgend jaar waarschijnlijk 122/128 maar nu zit ze er net tussenin qua maat en dat is soms wel eens lastig, een matentabel zegt ook niet altijd alles hoe een kledingstuk valt. Hij zit Sara dus ruim, maar dat vind ze zelf prima, ze voelde zich gelijk als een vis in het water in dit jurkje. Ik krijg er zelf een beetje Ot en Sien-associaties bij, maar goed ;-) Dat heeft ook wel weer wat, alleen de klompjes ontbreken nog :-) De jurk is gemaakt van dunne babyrib.
Madita lijkt me trouwens wel een superpatroontje voor zomerjurkjes, het is een leuk model. Voor-en achterpand zijn hetzelfde dus Sara kan zelf kiezen welke kant ze voor wil dragen.
Op het andere pand zit een borduurtje van alleen de omtrek van de dwergjes.
De andere foto laat Sweater Yorik op model zien en het rokje Alysha.
Afgelopen woensdag heb ik deze foto gemaakt en toen was het Sint Maarten, Sara heeft op school een hele mooie lampion geknutseld maar de Spongebob lampion die Jack alweer een paar jaar geleden op school maakte moest van Sara op de foto ;-)
Broek Ivy en Klein Baltrum die ik voor Sara in de planning had moeten even wachten op de stapel want ik ga nu eerst aan de slag met mijn winterjas, ik merk al dat het 's ochtends kouder wordt op de fiets naar school dus de jas is hard nodig.

5 opmerkingen:

Nicole Claudia zei

Wat een leuke jurk heb je gemaakt. Ik vind de stof ook ontzettend leuk, en dan de accenten die je erop hebt gemaakt. Helemaal af! Ik vind als ze tussen twee maten zitten ook altijd zo'n gedoe. Uiteindelijk wordt het meestal de breedte van de kleine maat, en de lengte tussen de twee maten in, maar het is af en toe hannessen, hahaha.

Groetjes, Collie

sandra zei

een hele leuke madita!!Hij valt gewoon heel erg groot hoor.Maar ik vind het juist super zo bij je dochter.De yorik is ook erg leuk!

Anoniem zei

Is heel leuk geworden, en wat let je........om een paar klompjes te kopen????(lol)

Ja die meiden, hebben tegenwoordig allemaal een eigen willetje, alhoewel...hoe waren wij?? We mochten het niet,of hadden niks te willen!!

Groetjes Thea

Vlijtige Lies zei

Leuk gemaakt zeg,en niets mis met ót en sien'toch!!Ze groeien zo hard,en op deze manier heeft ze er lekker lang plezier van!

Die Oma und Kräuterhexe zei

einfach super richtig goldig wunderschön;)
GLG Adelheid