vrijdag 31 december 2010

terugblik-vooruitblik

2010:
Weer een jaar voorbij..............een mooi jaar dat wel lijkt te zijn voorbijgevlogen. Er is wat minder uit m'n handen gekomen dan in 2009. Daarvoor heb ik een goed excuus ;-) Door m'n zwangerschap had ik niet altijd even veel energie om achter de naaimachine te gaan zitten.
Al met al ben ik toch wel tevreden met wat ik gemaakt heb, het is allemaal met plezier gedragen of gebruikt en dat is toch het belangrijkste.
Als ik kijk naar m'n goede voornemens van begin 2010 op creatief gebied, is er een wel uitgekomen en de andere totaal niet. Ik wilde wat meer doelgericht gaan werken en ik denk dat dat wel gelukt is, maar vriendjes met m'n covermachine ben ik nog steeds niet. Ook nauwelijks moeite voor gedaan ook, ik heb me gewoon nog niet voldoende in deze machine verdiept. Dat voornemen neem ik dus mee naar volgend jaar :-)
2011:
Ook voor het nieuwe jaar heb ik een goed voornemen, namelijk wat meer kleding voor de andere gezinsleden maken. Het meeste wat ik in 2010 heb gemaakt was toch voor Sara. Ik wil voor Oliver ook wel wat kleertjes gaan maken, dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan. En ook voor grote jongens heb ik wat stoere patronen in de Knippie gezien waar ik mee aan de slag wil voor Jack. M'n eigen kast kan ook wel wat aanvulling gebruiken en voor manlief heb ik sinds ik dit blog heb al niets meer gemaakt.
Tweede voornemen, UWYH: ik betwijfel of ik de 20:11 voor m'n streefdatum 1 februari ga halen.
Dat is niet erg, ik zie wel hoever ik kom. Ik heb wel een paar lapjes overgenomen van mede-sancho''ers, was eigenlijk niet de bedoeling, maar ze waren te leuk en bruikbaar om te laten lopen. Nou ja, het gaat om 4 lapjes, en het zijn geen lappen die veel ruimte innemen. Om het af te leren zullen we maar zeggen ;-)
Op korte termijn wil ik nog zoveel mogelijk fleece wegwerken, meestal krijg ik rond 1 februari wel weer zin om met de voorjaarskleding aan de slag te gaan, dus ik heb nog een maand de tijd daarvoor. Ik ben erg benieuwd wat er straks allemaal aan voorjaars-en zomerpatronen/bladen uit gaat komen. En ik vind het rond die seizoenswisselingen altijd leuk om oudere patroonbladen door te bladeren, alvast stiekem wat plannen maken. Stofaankoop wil ik dus zoveel mogelijk beperken, eerst maar eens kijken hoever ik kom met de zomerstoffen die al in de kast liggen.
Ik wil iedereen een gezond, gelukkig en creatief 2011 toewensen!!!!

1 opmerking:

greet zei

Voor jou en je gezin een heel goed 2011!

Groetjes Greet