woensdag 24 oktober 2012

Uljana en Helma




Sara heeft dringend wat nieuwe setjes nodig voor schooldagen. Een jeans met een shirt of vest erop kan natuurlijk altijd wel, maar haar kast kan nog wel wat beter gevuld met rokjes en jurkjes en hoewel ik shoppen in kledingwinkels erg leuk vind wil ik deze toch graag zelf maken. Er hangen nu welgeteld 2 zelfgemaakte jurken in (allebei Mareen van CZM, 1 van dit jaar en nog 1 van vorig jaar) en 2 gekochte jurkjes waarvan 1 eigenlijk al weer te kort aan het worden is. Sara's wens was in eerste instantie een paar rokjes, ik vind het dan wel fijn om gelijk 's ochtends een combi uit de kast te kunnen pakken, dus ik ga hier nog shirts bij maken. Deze setjes had ik al geknipt voor ik naar het stoffenspektakel in Leeuwarden ging, dus dit zijn allemaal nog stofjes uit de kast. Uljana is gemaakt in 146/152 van een fijne rib en Helma in 134/140 van tricot met flockprint. Allebei de patronen had ik al even in huis en nu pas voor het eerst gemaakt. Nu verder met de shirts.......

edit: uiteindelijk heb ik alleen bij het rokje Helma een sweater gemaakt, Sara had twee shirts in de kast liggen die allebei heel leuk bij blauwe rokje passen.

4 opmerkingen:

KidzCreaties zei

Leuk dan heeft Sara weer hele mooie kleren bij. Ik vind vooral de onderste mooi, mooie stof. Rokken zijn stoer met deze stoffen. Flockfolie schijnt wel makkelijk te werken. Moet ik ook eens gaan doen, een keer.
Veel plezier met het maken van de shirts.
Groetjes Kamala

Zaanse Zolder zei

je bent goed bezig!

Hannie zei

Leuke rokken heb je gemaakt!

Groetjes Hannie

Jeanine zei

Het bovenste rokje vind ik heel mooi.

Groetjes,
Jeanine