dinsdag 29 juli 2014

Update CAL dekens week 25 tot en met 30


......het is de hoogste tijd voor een update van de Crochet Along dekens. M'n laatste berichtje hierover was op 17 juni en sindsdien is er weer een aardig stukje gehaakt aan beide dekens. In totaal zijn er nu 99 toeren per deken. Wil je nog eens lezen hoe ik in december vorig jaar begon met het uitzoeken van de kleuren, dan kan dat hier. En in januari, om precies te zijn in week 2, begon ik met een tweede deken, de effen grijze. Meer info over de gebruikte garens kun je ook vinden in deze links. M'n grijze garen gaat nu wel hard trouwens, ik heb toen 12 bollen kunnen kopen, meer was er gewoon niet. Ik ga een bol achterhouden voor de rand en heb nu nog ongeveer anderhalve bol voor de deken zelf. Maar aangezien het nu al een grote deken is maak ik me daarover geen zorgen, ik zie wel hoever ik kom.


Het is wel een beetje warm om te haken aan zulke flinke dekens maar ik probeer het toch wel bij te houden in de zomervakantie. 
Hieronder nog even een foto van de dekens naast elkaar, het formaat verschilt behoorlijk door de dikte van het garen en de gebruikte haaknaalden.


7 opmerkingen:

Ria's Creaties zei

Je dekentjes zijn prachtig.
Het is wel warm zo,n dekentje op je schoot.maar je ben weer bij.
Groetjes ria.

Nina Hobbysite zei

Erg mooie dekens!

Marjolein zei

Wow, mooie dekens! Die met blauw groen ed, vind ik heel mooi van kleur!!

Groetjes Marjolein

Marjolein zei

Mariette, ik heb nog een bol grijze Saskia van de Wibra, 70 gram, de bol is wel van een tijd geleden, dus kan wel een ander verfbad hebben. Groetjes!

Miss Creatuurtje zei

Je deken in een kleurtje is echt ook wel heel mooi, soberder maar klasse!

Mariette zei

Thanks Marjolein, maar ik red het wel met wat ik heb. De deken is nu al aan de zware kant....

Sacha la Bastide zei

Wat zijn ze mooi! Ik ben pas begin augustus ingestapt, maar ook helemaal verslaafd. Ben bijna bij met deze, en in mijn hoofd al aan een tweede begonnen :-)