zaterdag 5 juli 2014

Korte broeken


De kasten zijn hier eigenlijk al wel helemaal gevuld met zomerkleding, alleen ontbrak het Sara nog aan korte broeken. Nou had ik laatst de Knippie gekocht omdat ik er wel een aantal aardige patronen tot en met maat 170 in zag staan o.a. een jongens-shirt met col en een jumpsuit. Eenvoudige dingen maar leuk voor de zomer waar ik qua maatbereik de komende jaren nog wel wat aan heb. Deze shorts stonden er ook in. Een supersimpel patroontje dat ik vast al wel in een van m'n boekjes heb staan......maar dit scheelde weer zoeken ;-) Ik heb het patroontje iets aangepast: in plaats van een boord van breed elastiek knipte ik een tailleband van de stof zelf en reeg er elastiek doorheen.

Misschien dat ik nog een enkel zomerstuk ga maken, maar eigenlijk heb ik al wel zin om met de herfst-en winterspullen aan de gang te gaan. Ik kan zo een lijstje maken met dingen die er nodig zijn.....shirts met lange mouwen, vesten van de fleece die ik nog heb liggen etc.
Maar eerst ga ik die plannen maar eens meer vormgeven door stapels patroonbladen door te kijken en patronen te noteren. En lekker met m'n tablet in de tuin inspiratie op doen op het internet....
En dan geschikte stoffen uit voorraad te zoeken....hopelijk heb ik dan tegen de tijd dat de winterstoffen op de markt liggen al het een en ander uit de kast weggewerkt.

Maar daarover later vast meer, voor nu kunnen er in ieder geval 4 korte broeken in de kast....

Patroon: Knippie nr. 3 juni-juli 2014 model 37
maat 152
Stoffen uit voorraad.



10 opmerkingen:

Doortje Dartel zei

Wat een leuke korte broeken. En in een ander stofje ziet zo’n broek er heel anders uit.
Nu hopen dat ze hem veel aan kan.

Vlijtige Lies zei

Heerlijk deze zomerse broekjes. Ze zijn vrolijk maar vooral zo fijn en luchtig om te dragen.Nu lekker chillen in de tuin en op zoek naar nieuwe inspiratie,geniet ervan.

Amarins zei

Wat super leuk gemaakt. Lekker vrolijk. Groetjes, Amarins

Mama C zei

Wat een leuke korte broeken!! De laatste Knippie heb ik iet, maar ik zal morgen mijn voorraad eens doorspitten op zoek naar zoiets. Vooral makkelijk en snel klaar is hier de komende twee weken het credo ;-)

Juffrouw Tuttebel zei

Wat een leuke broeken en met dit weer draagt het heerlijk.

Omias maaksels zei

Eerst en vooral bedankt voor de tip die je mij gaf op het forum in verband met dit patroon.
Het zien er inderdaad leuke shorts uit die je gemaakt hebt.
Succes gewenst met het zoeken van inspiratie....tip : dwaal niet af op Pinterest ;-)
En ik kijk al uit naar de resultaten van die planning....

Unknown zei

Wat een leuke broekjes!

Neeltje zei

Wat een heerlijke zomerse broeken. Hier zullen ze veel plezier van hebben. Een ander stofje geeft ook een hele ander look. Leuk hoor!

Neeltje

Zaanse Zolder zei

Ze zijn leuk zeg !!

Corina zei

Dat zijn mooie korte broeken, leuk ook om te zien wat een ander stofje doet met het model.
Zal ze wel erg blij mee zijn, laat de zomer maar komen.

Corina