zondag 20 juli 2014

Laatste zomersetje, opbergtas en baksels.....


Het laatste zomersetje van dit seizoen is onder de naaimachine vandaan gerold. De broek en het topje zijn gemaakt van tricot (deze kocht ik in Utrecht eerder dit jaar) en zit heerlijk volgens Sara.


Achterkant van topje is gemaakt van effen groene tricot. 

Patroon: Knippie nr. 3 juni-juli 2014 model 36 (broek) en model 30 (topje)
maat 152


Afgelopen week kampeerden we in eigen tuin, tent opgezet, luchtbedden erbij, net echt ;-)
Alleen scheurde de opbergtas van het grote luchtbed helemaal uit. Op zich niet zo gek want tas en luchtbed gaan al heel wat jaartjes mee en de tas is nou niet van het sterkste materiaal dat er is gemaakt. Ik heb van een lap stevige denim volgens het model van de oude tas een nieuwe gemaakt alleen overal net iets ruimer zodat het beter past. Koord, stopper en band van de oude tas heb ik hergebruikt.
Hieronder het resultaat:


Tenslotte hebben we nog wat gebakken, "we" want er staat altijd wel iemand klaar die wil helpen. Meestal Oliver of Sara......
Nou is bakken met dit warme weer niet mijn grootste hobby, maar Oliver wilde graag weer eens cakepops maken dus vooruit. Met wat dingetjes die ik nog in huis had hebben we ze gedecoreerd en het meeste versierwerk heeft Oliver zelf gedaan. Niets leuker voor deze jongen dan lekker kliederen met chocoladeglazuur.....:-)


En voor de groten nog een ananas upside-down cake. 
Als er dan toch iets gebakken gaat worden dan het liefst iets fris met dit weer.




Dat was het dan weer even......ik ga m'n naaihoekje eens opruimen. Alle zomerbladen en -stoffen die er nog liggen naar zolder, naaimachines extra grondig schoonmaken en goed oliën. 

En dan begin ik aan de voorbereiding van de herfstdingen........eens kijken welke stoffen ik het eerste ga gebruiken en voor welke patronen.......

4 opmerkingen:

Gerlily zei

Wat een leuke set voor je dochter. Fijn weekend verder.

Ria's Creaties zei

Wat een leuk setje voor sara en een mooie stof.
De gebakjes zien er ook lekker uit.
Fijn dat al je naai werkjes weer gedaan zijn.
Weer inspiratie opdoen voor de herfst.Grts Ria

Doortje Dartel zei

De set voor je dochter is super leuk geworden.
Heel handig dat je zelf weer een nieuwe zak kan maken en dat dit dan weer mooi opgeruimd kan worden.

Miss Creatuurtje zei

Dat setje is prachtig ... en chapeau al dat bakken met die warmte :-) Ziet er in elk geval héél lekker uit. Kamperen in eigen tuin, leuk!