zaterdag 31 januari 2015

Beginnetje jongensdeken...



Zoals ik hier schreef ben ik al snel gestopt met de Hollanddeken Cal en zou ik op zoek gaan naar een ander patroon voor een deken. Omdat ik ook nog een jongensdeken op m'n lijstje voor 2015 had staan bedacht ik me dat ik dat plan met dit garen wel kon uitvoeren.
Mijn wensen: ik wilde de nieuwe deken kunnen maken met het materiaal dat ik al in huis had gehaald zonder iets bij te kopen en het moest een steek zijn die lekker makkelijk weghaakt. Ook wilde ik graag een beetje een stoere steek....

Ik heb nog een ripple deken overwogen maar ik ben uiteindelijk uitgekomen bij deze deken van Karin van de Haak. Gehaakt met een blanket stitch is het lekker makkelijk haken, precies wat ik zocht. 

Ik heb net als het patroon 240 lossen gehaakt en ik haak met haaknaald 5, ik maak alleen m'n strepen wat minder breed. Als m'n berekeningen kloppen kan ik een grote deken maken...gisteren ben ik aan het puzzelen gegaan met m'n bollen en heb ik de kleurvolgorde bepaald. 

Dit is echt m'n 's avonds-op-de-bank-bij-de-tv-haakproject en ik ga ervan uit dat ik er wel een tijdje mee bezig zal zijn. Streven is dat het dit jaar af is, ik zal er ook wel andere dingen naast blijven haken of breien. Als ik een stukje verder met de deken ben zal ik wel weer eens een foto plaatsen.

Goed weekend!

3 opmerkingen:

Gerlily zei

Ik had even overwogen om mee te gaan doen met deze deken, maar toen ik zag dat het een soort van "in-haken" zou gaan worden, leek me dat niks. Ben nu blij dat ik niet gelijk overstag was gegaan. Ben met deze steek ook een grote deken aan het haken. Haakt heerlijk weg. Ik hou hem als haakwerk waar ik lekker bij kan kletsen of voor in de auto. Zal hem binnenkort ook eens laten zien. De jouwe wordt vast mooi. Fijn weekend.

Jessica zei

Leuk patroon. Was zelf nog opzoek naar een makkelijk patroontje. Ben nu bezig met een deken voor mijn oudste dochter, die haak ik in grannystripe. Maar hierna met er natuurlijk ook een deken voor de jongste gemaakt worden. Dus ik denk dat dit patroon een grote kans maakt. Leuk en stoer.

Joan zei

Mooie kleuren zo!