vrijdag 11 september 2015

Traktaties, aardbeien en appels....


Zoals ik eerder deze week al schreef  hadden we een feestje te vieren, de jarige mocht natuurlijk trakteren op school en om leuke traktaties te maken werd de Silhouette aan het werk gezet. Het idee heb ik gezien op internet. Kleine doosjes met de namen van alle kinderen van de klas gevuld met snoepjes.


 Verder genoten we deze week van het prachtige nazomerweer. De hele woensdagmiddag waren we buiten aan het rommelen in de tuin. Tuintapijt schoonmaken en alvast opruimen, onkruid wieden en dan had ik al deze aardbeienplanten nog staan waarvan ik de uitlopers wilde planten.


Het waren er meer dan ik dacht, nu heb ik nog drie bakken te gaan, eerst even nieuwe potten regelen.


Jongste zoon was ondertussen een parcours van stenen aan het maken voor deze slak. 

Tenslotte kon ik gisteren de eerste appels en peren oogsten. Qua peren is dit het voor dit jaar, appels hangen er nog genoeg aan de bomen.
Eerst deze maar eens verwerken.....ik denk dat ik morgen een appeltaart ga bakken :-)
Fijn weekend!

3 opmerkingen:

Gerlily zei

Wat een leuk idee van die doosjes. Mijn kinderen zijn daar nu te groot voor, maar ja, kleindochter komt straks ook om de hoek kijken (gelukkig duurt dat nog even, ze is bijna 6 maanden) en dan is dit een super leuk idee. Geniet van je appels en peren en aardbeien kan ik wel het hele jaar eten, die vind ik zo lekker. Fijn weekend.

Joan zei

Wat leuk idee zo, die vrolijke doosjes met namen...fijn weekend,Joan

Corina zei

Leuk die doosjes zullen ze vast erg blij mee zijn geweest.

Het was lekker weer om in de tuin bezig te zijn heb het ook gedaan.
Weer wat dingen gezaaid eens kijken wat het gaat worden in het voorjaar.

Mooie oogst van je bomen, geniet van de taart en een heel fijn weekend.

Corina