donderdag 5 januari 2017

Een kijkje in m'n keukenkast....


....de kast waar al mijn kookboeken in staan....


....en sinds kort ook m'n 2e slowcooker. De linker met een inhoud van 6,5 liter heb ik al een tijdje in gebruik, maar ik wilde er graag een kleinere bij. Deze is 3,5 liter en daar past nog steeds heel veel in. Soms is die van 6,5 liter gewoon net even te groot voor de hoeveelheid ingrediƫnten, dus ik ben heel blij met deze aanwinst in de keuken en ze passen mooi naast elkaar in de kast. Over de grootte van de keuken op zich mag ik niet klagen, veel kastruimte ook, alleen heb ik weinig werkblad. Ik kan ze dus niet altijd op het aanrecht laten staan, maar zo is het ook goed, als ik ze nodig heb zijn ze snel genoeg gepakt.
 

En dan nog even over de kookboeken......er staat vanalles tussen, multiculti, slowcooking, brood bakken, vegetarisch, taarten decoreren....
Dit is wel een van mijn favoriete boeken....ik heb het er al eens eerder over had gehad in mijn blog. Dit is echt zo'n boek waar ik heel veel recepten uit gemaakt heb.
 
  
En dan wat mij betreft de topper van 2016....best wel veel uit gemaakt al en het zijn stuk voor stuk recepten die hier in huis erg gewaardeerd worden. Het grappige was dat toen ik dit boek uitpakte -ik had het online besteld- Sara meteen zei: oooo, ken jij dat ook...ik kijk altijd hun youtube filmpjes :-) Nou kijk ik wel youtube, maar voor recepten gebruik ik dat weinig....dan heb ik zelf toch liever een boek in handen.


Dan nog een best wel oud boek, ik kocht het eind jaren negentig in London....de boekenwinkels daar zijn zo geweldig. Maar dit is ook een boek dat ik veel gebruikt heb....het is eigenlijk een heel saai boek qua vormgeving, geen foto's, geen plaatjes maar toch staan er heerlijke recepten in.  


 In het midden m'n 2 nieuwste aanwinsten, de Paleo boeken. Ik ben me aan het inlezen en aan het kijken of dat iets voor mij is. 


En dan zijn er natuurlijk nog veel tijdschriften...de laatste tijd koop ik die eigenlijk niet meer maar ook hier zitten een paar pareltjes tussen, vooral op het gebied van taarten en cupcakes. 

Nou, de kop is eraf, dat was het eerste blogje van 2017. Ik kom er in deze 2e week van de kerstvakantie eigenlijk nauwelijks aan toe om iets op crea gebied te doen...hopelijk volgende week weer.

3 opmerkingen:

Vlijtige Lies zei

Deze hobby deel ik niet met je...ik ben totaal geen keukenprinses. Ga voor puur gezond en snel. Zonder poespas. Soms ben ik jaloers op mensen zoals jij. Maar ik heb het geduld er echt niet voor. Wel leuk om een rondje keuken bij je te doen! De allerbeste wensen trouwens nog.

Gerlily zei

Leuk, zo'n kijkje in de keuken,

Nina Hobbysite zei

Leuke kookboeken! Ik ben ook dol op mijn slowcooker. Vooral voor wintergerechten.