zondag 5 maart 2017

Banoffee Petit four cal 2017



Volgens mij heb ik gezegd dat ik geen cals zou doen in 2017, nu ben ik dan toch gezwicht en wel voor de geweldige petit fours van Grietje Karwietje
Als eerste de Banoffee....


Erg leuk om te maken.....

Haaknaald: 2,5 (volgens patroon nr.2 maar daar kan ik persoonlijk niet zo goed mee overweg)
Garen: katoentjes uit voorraad, de bruine zijn van Catania, de gele is een ander merk (weet niet meer zeker welke, Zeeman of Wibra)


Dan was er ook tijd om een echt etenswaardig baksel te maken, een cake met banaan-essence en groene kleurstof. Het was een probeersel maar zeer geslaagd. Verder bakte ik nog een vanille plaatkoek, maar die heb ik al zo vaak gemaakt, daarvan weet ik inmiddels wel dat die in de smaak valt. Af en toe is het gewoon leuk om eens iets nieuws te proberen, en dat gaat ook echt wel eens mis maar nu pakte het dus leuk uit.

Zowiezo bak ik op het moment alleen nog maar plaatkoeken e.d., m'n oven heeft z'n beste tijd gehad en als ik cake in een normale cakevorm bak, mislukt die gegarandeerd....te donker aan de buitenkant en niet gaar van binnen. Er is iets mis met de temperatuurregeling denk ik want voorheen ging het wel goed. Ach, de oven is bijna 12 jaar oud en op deze manier kan ik 'm toch nog even gebruiken. Pizza's en ovenschotels lukken ook nog net....

Goed begin van de nieuwe week toegewenst!!

6 opmerkingen:

Corrie zei

Leuk hè. Ik heb hem ook af. Nog even op de foto zetten. Ik geniet altijd van zulke kleine werkjes.
Maar jij kunt ook heerlijk echt gebak maken. Dat heb ik maar opgegeven.

Mama Deborah zei

Wat een mooi haakwerkje

Grietje zei

Wat vervelend van je oven, de cake ziet er spannend uit met de groene kleurstof.
Je Banoffee is goed gelukt zeg! Tot vrijdag ^_^

Groetjes,
Grietje

Gerlily zei

Hij is leuk. Heb in het verleden ook meegedaan. Ze staan nog steeds in de vitrinekast. Bederven niet he en geen ons kom je er van aan lol.

Tinneshobbyworld zei

Knap gedaan. Dacht even dat het een echt gebakje was :-)) Groetjes Tinne

Anoniem zei

Leuk...ook de mooie schaal kan mij wel bekoren.

Jammer van je oven. Die van mij is al ruim 20 jaar oud. Ik moet er niet aan denken dat hij problemen gaat veroorzaken. Ik kan hem niet missen!

Ja, ik wil ook wel eens wat proberen. Altijd leuk als het dan lukt!

Fijne week.

Groetjes Thea♥