zaterdag 18 november 2017

Eerste diamond painting af


Een paar weken geleden liet ik jullie al een stukje van deze diamond painting zien. 
Nu is hij af. Ik zal 'm niet ophangen, ik beschouw het echt als een probeersel. Stiekem vind ik 'm iets te bling-bling. Maar om het diamond painten te proberen was dit een leuk project.
Inmiddels heb ik een aantal nieuwe uit China binnen gekregen. Die hebben meer matte steentjes wat ik persoonlijk iets mooier vind. Ook zijn dat bijna allemaal full paintings, in tegenstelling tot deze partial, waarbij je de achtergrond niet hoeft te beplakken.


Er is zoveel keuze, maar wat ik toch wel heel leuk vind is dat je ook van eigen foto's een painting kunt laten maken. En dus koos ik een van mijn favoriete foto's van onze kat Guusje. Ik had het hele pakket verbazingwekkend snel in huis.
Het formaat is 50 x 50 cm dus daar ben ik wel even mee bezig.


 Eerst maar eens alles netjes op nummer in kleine bakjes doen....



Het eerste stukje...boven met lightpad en onder zonder...


Het zijn 44 kleuren in totaal, met vierkante steentjes. De pauw is gemaakt met ronde steentjes, dus ik moet nog even uitvinden wat ik prettiger vind werken. Ik ben heel benieuwd hoe dit uitpakt, ik hoop natuurlijk dat deze zo mooi wordt dat ik 'm wel op ga hangen ;-)
Af en toe zal ik wel eens een update laten zien...
fijn weekend nog!

9 opmerkingen:

Gerlily zei

De pauw is prachtig. Lijkt me alleen al heel veel werk om het allemaal uit te zoeken. Wordt vast mooi. Fijn weekend verder.

Tinneshobbyworld zei

Prachtig gedaan Mariette! Is een echt kunstwerk geworden. Ik zou dit ook wel eens willen proberen, maar vrees dat ik het geduld niet ga kunnen opbrengen :-)) Benieuwd naar het volgend kunstwerk!

Fijn weekend, liefs Tinne

Nina Hobbysite zei

Mooie pauw. Die van mij is helemaal vol met rechte steentjes. Ben zo benieuwd hoe de nieuwe gaat worden.

Vlijtige Lies zei

Ik vind de pauw best mooi. Maar wat een werk moet dit geweest zijn. Waar haal je het geduld vandaan? Ik ben erg benieuwd naar de matte versie. Succes met het maken ervan.

marmarel zei

Wat leuk, het doet mij denken aan Ministeck, wat ik vroeger gedaan heb. Wel een geduldwerkje. De pauw is prachtig!
Groetjes, Marijke

Unknown zei

Kun je kiezen voor matte steentjes?

Mariette zei

@unknown: toen ik bestelde had ik de keuze tussen rond en vierkant. Ik kon niet kiezen voor mat. Maar wellicht dat dat bij bepaalde leveranciers wel kan.

Unknown zei

Ik zou ook graag mat willen ,waar hebben ze die

Mariette zei

@ anoniem: Het zijn de standaard vierkante steentjes, maar in vergelijking met de bling bling eerste painting zijn ze een stuk matter. Er zit altijd wel een schittertje in volgens mij.