zaterdag 24 maart 2018

Tussenstand tuin


Eind januari plaatste ik deze blogpost over onze achtertuin. Ik wilde graag wat dingen veranderen en inmiddels zijn de eerste stappen gezet.
We hebben besloten het tuingedeelte te verplaatsen en het gedeelte wat eerst tuin was te betegelen.
Onder het kunststofgras liggen ook allemaal tegels. Op deze plek komt de trampoline te staan.


Ook op dit stuk tegels, alleen de perenboom mocht blijven. 
De braam heb ik met pijn in m'n hart weg laten halen. Laten halen want ik kreeg 'm zelf niet de grond uit. Ongelooflijk hoeveel wortels deze had en dan te bedenken dat deze vrij recent al eens verplaatst was. Nu snap ik ook waarom overal nieuwe kleine bramenstruikjes boven de grond kwamen. Alleen dan met stekels en dat was niet altijd fijn. Ik ga de bramen wel missen maar het ding woekerde teveel helaas.

(hierboven een foto van vorig jaar)






En waar voorheen het kunstgras lag, is nu het tuingedeelte. Met links bessenstruiken, een hortensia en een kersenboompje. In het midden een grind-deel met waterornament.
Vooral het verplaatsen van dat laatste was een grote klus, er moesten o.a. elektriciteitskabels getrokken worden, maar het is allemaal goed gekomen. 

Conclusie: we zijn al een flink stuk opgeschoten, maar het is nog lang niet af. 

Enkele zaken die nog op het to-do lijstje staan zijn:
-rechterschutting opnieuw wit schilderen
-tegels op het verhoogde terrasdeel rechts met donkere betonverf verven
 -border rechts van het grindgedeelte met lage plantjes aanvullen
-trampoline plaatsen
-gezellig zitje creeƫren
-gestekte aardbeien een plekje geven

Het doel was toch wel een tuin met wat minder onderhoud en ik denk dat we op de goede weg zijn. Wordt vervolgd in de volgende maand....

2 opmerkingen:

Gerlily zei

Dat knapt lekker op. Straks kun je heerlijk genieten.

marmarel zei

Een heel werk al met al, fijn dat jullie lekker opgeschoten zijn.
Groetjes, Marijke