donderdag 29 april 2021

Tuinblogje april


Deze maand groeide en bloeide er veel in de tuin. Maar ik begin met de dahlia´s. Die staan nog helemaal aan het begin van hun groeistadium. De laatste jaren had ik er geen succes mee, terwijl ik jaren geleden veel mooie bloeiende dahlia´s in de tuin had
Na een tip heb ik ze nu eerst maar eens in potten gezet om ze later over te poten naar de tuin. We gaan het zien. 




Deze rekken waren een mazzeltje. De clematis die ik al had groeiden tegen bamboestokken aan, maar dit is natuurlijk veel mooier. Ik kocht gelijk 2 nieuwe clematissen erbij. Erg blij mee....ik kan de tuin in de hoogte uitbreiden nu ;-)))



Ook heb ik op die plek lathyrus en Oostindische kers gezaaid.


De tulpen doen het supergoed dit jaar. Ik heb er veel en ook veel verschillende. Oude bollen en nieuwere. Het is echt een kleurenpracht....hieronder een kleine selectie...





Altijd weer mooi, maar het is ook maar zo kort. Gelukkig zie ik de pioenen er al aankomen. Hopelijk kan ik daar volgende maand wat van laten zien.


Verder heb ik alle spullen van zolder gehaald om de overkapping weer gezellig te maken. Alleen het gordijn moet nog opgehangen, maar de zon is nu nog niet zo sterk dat het al echt nodig is.
Ik kocht her en der wat nieuws. Onder andere de vloerkleden zijn nieuw, de oude waren helemaal op.


De perenboom in bloei......elk jaar weer  mooi!

Ik had al wat perkplantjes geplant maar die zijn met de nachtvorst verloren gegaan helaas, die ga ik nog vervangen....

Tot zover......
Ik heb weinig op mijn to-do lijstje staan voor wat betreft de tuin. Het is bijhouden, onkruid verwijderen, en nog wat nieuwe dingen inzaaien. En wie weet wat ik nog aan leuke plantjes tegenkom....

3 opmerkingen:

Corrie zei

Leuk om weer te lezen wat je allemaal aan het doen bent in de tuin.
Ik heb een paar weken terug voor het eerst dahlia bollen gekocht. Ik heb ze binnen staan, maar er komt nog niks op.
Een clematis staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Gezellig in je overkapping. Jammer dat het nog zo koud blijft.

Gerlily zei

Ziet er gezellig uit. Wij proberen dit jaar het te doen met veel meer te zaaien i.p.v. kant en klare plantjes te kopen.

Corrie zei

Nog even een aanvulling, de dahlia's komen inmiddels allemaal op.