dinsdag 6 april 2021

Mijn freubelboeken #4



Zo geknipt! was echt het boek van 2013. Bijna iedereen die ik kende met een belangstelling voor het zelf maken van tasjes en andere leuke dingen had dit boek in huis, of er in ieder geval iets uit gemaakt. Dat kwam misschien ook door de populariteit van de sew along. 
Er was een soort van virtuele verbondenheid, omdat je -weliswaar op afstand - met elkaar dezelfde patronen maakte. De resultaten kon je dan showen in een speciaal Sew Along-blog. 
Eigenlijk kon je dat ook in het afgelopen jaar (en nog steeds) zien met de naai-avonden via facebook en instagram live......dat gezamenlijk bezig zijn met dezelfde projecten een groot succes is. 

De foto hierboven maakte ik in december 2012. 
In 2014 verscheen het vervolg. Die kocht ik zelf pas veel later, in 2017, ik heb toen te lang getwijfeld waarna het boek helemaal niet meer leverbaar bleek. Uiteindelijk toch nog kunnen vinden, maar gek genoeg heb ik er niets uit gemaakt.
Wat ik uit het eerste boek allemaal maakte is hieronder te zien. Onder deze tag zijn alle bijbehorende blogposts terug te vinden. 

Waarom mijn speciale aandacht voor dit boek? De ontwerpen zijn tijdloos, het boek heeft een aantrekkelijke vormgeving met mooie foto's die aanspreken. En het zijn ook nog eens heel bruikbare ontwerpen. Een van mijn favoriet hobbyboeken ooit in ieder geval.....vooral ook omdat het geen gedateerde ontwerpen zijn.

Mijn favoriet is denk ik wel het picknick-kleed, die wordt nog steeds elke zomer tevoorschijn gehaald :-) Tweedehands zie je deze boeken nog wel eens voorbij komen, mocht je interesse hebben en de hype destijds gemist hebben. 






5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ik vind het voor mezelf altijd lastig om te bepalen of ik nu zo'n boek zal aanschaffen of niet. Op dat moment ben ik enthousiast, maar al meerdere keren is gebleken dat ik er dan toch weer niets uit maak...
Zo verging het jou dus ook met het tweede boek. Maar gelukkig was de eerste wel aan je besteed. Naai je veel?

Corrie zei

Je hebt weer leuke dingen gemaakt.

Mariette zei

@Elizabeth: dat heb ik dus ook heel vaak hoor, dat ik dan uiteindelijk niets uit een boek maak. Ik naaide heel veel, in ieder geval een groot deel van de garderobes van de kinderen en ook nog andere dingen. Maar het is in de loop van de jaren helaas minder geworden.

Margaret zei

Dit boek heb jij goed gebruikt. Ik heb het vaak in mijn handen gehad, maar toch steeds een ander boek gekocht. Tot het boek opeens uitverkocht is en koop niet meer mogelijk is. Dat je soms een vervolgboek koopt en er dan niets uit maakt, is zo herkenbaar. Waar het dan aan ligt dat je er niets uit maakt, is dan vaak onduidelijk.
Je hebt in ieder geval mooie dingen gemaakt uit het eerste boek.

Fijne dag, Margaret

Gerlily zei

Tegenwoordig leen ik hobby boeken eerst van de bibliotheek. Heb te vaak iets gekocht en vervolgens niks mee gedaan. Dan kan ik het altijd nog zelf kopen of zoals ik meestal doe, ik zet het op mijn lijstje voor mijn verjaardag en moederdag