donderdag 8 april 2021

Throwback thursday april


Gewoon een zomers jurkje vandaag uit april 2012. Ik denk dat ik deze vandaag als throwback heb gekozen omdat ik de kou nu wel echt zat ben en de zomer wil lokken. Het is een halterjurkje met open rug naar een Farbenmix patroon genaamd Ventura. 
De jongedame had destijds een mooie collectie zomerjurkjes, zo leuk om te maken en ik had er zoveel lol in om de stofjes te combineren en de juiste bandjes etc. erbij te zoeken. Prachtige tijd!

Ik probeer het maken van kleding weer op te pakken, maar ik vind het wel een dingetje na er zolang uit geweest te zijn. Nu ga ik lekker voor mezelf aan de slag en het eerste patroon ligt inmiddels geknipt klaar. 
Vorig jaar heb ik wel dingen gemaakt, maar vooral tassen, etuis, kussenhoezen, kussen etc. etc. 
Ik zal er nog wel eens wat uitgebreider over schrijven dat ik het nog niet heel gemakkelijk vind om de draad van werkbeschrijvingen etc. weer op te pakken.......eerst maar eens kijken hoe m'n eerste kledingcreatie sinds lange tijd weer uitpakt.......wordt vervolgd.

De originele blogpost en een andere foto van dit zomerse kledingstuk is hier te zien. 
                                    
 

3 opmerkingen:

Corrie zei

Laat de lente maar komen. Die kou zitten we nu niet meer op te wachten.
Hopelijk krijg je de inspiratie weer om je naaiwerk op te pakken.

Vlijtige Lies zei

Leuk die goede oude tijd, toen ze nog zo jong waren dat ze dit soort jurkjes wilde dragen.
Voor jezelf naaien is veel minder fijn, vind ik.
Maar weer een nieuwe weg in vinden. En andere dingen maken is ook prima toch.

Esseline zei

Hoi Mariƫtte,

ik herken gelijk het jurkje als dat van een farbenmix-patroon. Wat je zegt een 'prachtige tijd' was het waarin ik kinderkleding kon maken. Leuk dat je voor jezelf gaat naaien. Benieuwd naar je creatie.
Dank voor je reactie op mijn blog, is altijd leuk!

Groetjes, Esseline