dinsdag 12 juli 2016

Back to the 80's....


Gisteren reed ik met een volle auto naar de kringloopwinkel, we zijn ruimte aan het maken voor de interne verhuizing (kleine update: de zolderkamer is bijna helemaal geisoleerd, het afwerken van de wanden is begonnen). Om een lang verhaal kort te maken, ik leverde veel spullen maar kon het niet laten om ook even binnen te kijken. En dan was ik vooral op zoek naar net dat ene leuke item voor een van de slaapkamers. Maar het was het allemaal net niet wat ik zag.....

Toch kwam ik niet met lege handen thuis, op de boekenafdeling lag een stapel Ariadnes.....voor een heel klein prijsje, dus die kon ik echt niet laten liggen. De meeste uit de jaren 1983 en 1984 en 2 stuks uit 1990. Ik weet niet precies wanneer Ariadne getransformeerd is tot het woonmagazine dat het nu nog steeds is maar dat zal toch ergens jaren 90 geweest zijn.....?
Zoals die bladen toen waren is voor gewoon jeugdsentiment, daar werd in mijn omgeving veel uit gehandwerkt in die tijd en ik ben als tiener er ook zelf wel eens mee aan de slag gegaan (een oversized-trui met een lastig inbreipatroon, uiteindelijk in een hoek beland denk ik, ik had al wel de mouwen af ;-)
Wat ik me ervan kan herinneren was het toen echt een hip blad, daar stond de nieuwste mode in qua breimode e.d.
Eerder had ik al eens een ingebonden jaargang Ariadne op de kop getikt dus ik ga eerst nog kijken of er geen dubbelingen in zitten. 
De bladen gaan even op een stapel tot in de vakantie.....nu eerst die laatste hectische schoolweek afronden.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, dat blad hadden wij thuis ook! We hebben er ontzettend veel uit gemaakt. Ik heb er nog een paar van liggen.
Toen stonden er echt leuke dingen in.

Suc6 met de zolder enne...geniet in de vakantie!!

Corrie zei

Ik ken ze ook nog. Daar werd regelmatig in gekeken en waarschijnlijk ook wel uit gemaakt. Zo gaat dat met volle handen naar de kringloop maar nooit met lege handen terug.

Gerlily zei

Geweldig blad. Heb er ook nog. Sterkte met de laatste loodjes.

Vlijtige Lies zei

Wat een mooie vondst. Ik ken ze ook nog van 'vroeger'. Oeps wat klinkt dat oud...Geniet ervan.

marmarel zei

Oh ja heerlijk! Dat is voor mij ook echt nostalgie. Ik heb één jaargang gekregen voor mijn verjaardag. Wat smulde ik ervan. Ik heb eens flink wat weggedaan en... later weer gehaald bij de kringloop. :-)
Succes met de verbouwing!
Groetjes, Marijke