maandag 1 april 2019

Weer terug in blogland


Daar ben ik weer......ik begin met het laten zien van de opdracht van Country Meppie van de maand maart. M'n instagram-volgers hadden 'm waarschijnlijk al wel gezien. Weer veel kleur, ik denk alleen dat ik het oogje van de vogel nog wat dikker aan ga zetten met DMC garen. Nu ik de foto op groot scherm zie valt me op dat het oogje wel een tikje groter mag.
Ondertussen zag ik ook al de opdracht van april voorbij komen, dus daar kan ik ook mee verder.

Verder nog geen afgeronde dingen die ik kan showen. Ik heb wel een aantal kledingstukken geknipt voor mezelf en ik ben afgelopen maand begonnen aan het haken van een nieuwe sjaal en die heeft niet veel werk meer nodig. Verder is de kamer van Oliver een heel eind op weg en ben ik een nieuw borduurwerk begonnen. Genoeg om over te bloggen in de komende maand.....
Geen maandcollage deze keer dus maar ben wel lekker druk geweest met vanalles en ik hoop dat er eind deze maand wel een maandoverzichtje komt.

 Ik zet nog wel even m'n aankopen op een rijtje, dat vind ik voor mezelf ook wel leuk om terug te zien.

Stof en fournituren: 0 (alle geknipte kleding zijn van lappen uit voorraad)
Garen/wol/katoen: 0 (ook alle bolletjes voor de sjaal zijn uit voorraad)
Overig: een houten borduurring besteld bij aliexpress 
Patroonbladen en patronen: veel, haha, zie onder voor het overzichtje.

Conclusie: UWYH gaat redelijk, in het hele eerste kwartaal geen wol of stof gekocht. Patroonbladen is een ander verhaal, maar dat had ik ook wel verwacht van mezelf ;-) Maar ik probeer wel kritischer dan voorheen te kijken of het echt bruikbare patronen zijn voor het gezin of mezelf.


M'n nieuwe aanwinsten zijn deze maand:
Knipmode via abo (niet op de foto)
Patroon Velocitas van Sofilantjes
Simplicity 
Burda Plus (echt een aanrader voor wie in deze matenrange valt)
Simply Sewing gekocht bij Waterstones Amsterdam, daar zaten de drie losse patronen bij. Erg leuk blad!

Genoeg nieuwe inspiratie dus! 
Tot snel!

2 opmerkingen:

marmarel zei

Leuk dat je er weer bent! Je quiltwerk ziet er mooi uit, vrolijke stofjes. Ik begin de blogdraad inmiddels weer op te pakken.
Groetjes, Marijke

Gerlily zei

Maand drie is weer leuk geworden! Zit vanavond al te werken aan maand 4. Benieuwd wat je voor jezelf gaat maken.