zondag 9 september 2018

Van oude sweater naar kattenmand

 

Zo'n nieuw schooljaar voelt voor mij ook weer een beetje als een nieuw begin. Een herfstseizoen met nieuwe plannen, maar ook met nieuwe mode. Gisteren zijn we even de stad in geweest en daar heb ik wel inspiratie opgedaan. Ik heb echt zin om weer kleding te gaan maken. Om er weer een beetje in te komen ben ik gisteren begonnen met een simpel recycle klusje. Iets wat ik al langer wilde doen maar wat nu echt nodig was aangezien dit lieve boefje op de foto het oude kattenmandje volledig gesloopt heeft. Mijn oudste had nog een te krappe sweater maatje L liggen dus dat kwam goed uit.



Er staan vele tutorials op Pinterest en youtube en moeilijk is het niet. 



Ik heb de hals en de afgespelde lijn dichtgenaaid.


 

Het mouwdeel heb ik opgevuld met vulling uit een oud kussen.
Het middendeel is opgevuld met een vierkant kussentje. Vervolgens de ene mouw aan de andere vastgenaaid zodat de mouwen om het kussen heenliggen en het kussen aan de onderkant met wat steekjes vastgezet zodat het een geheel wordt. De katten zijn er blij mee, die liggen toch al het liefst op gedragen kledingstukken als ze de kans krijgen. 
Het is nog een flinke mand geworden.

Kijken jullie ook nog even bij mijn give-away?


3 opmerkingen:

Nina Hobbysite zei

Erg mooi geworden. Mijn kat heeft niets met mandjes. Ligt graag onder tafel op vloerkleed of op de mat.

Corrie zei

Wat een slimme oplossing. Een leuke mand voor niks en het milieu gespaard.

Vlijtige Lies zei

Wat een goed plan. En wat zal ze er heerlijk in weg kruipen nu het weer wat kouder begint te worden.