zaterdag 4 juni 2016

Een hele uitzoekerij...amigurumidag cal


Op 15 juni begint er een nieuwe cal, georganiseerd door Echtstudio, de Amigurumidag Crochet Along. Elke 2 weken verschijnt er een patroon, waarvan je vantevoren niet weet wat het precies wordt. Er zit trouwens ook een wedstrijd aan vast waarbij je kunt raden wie de ontwerper is van de amigurumi. (Meer daarover is te lezen op de site van Echtstudio of de fb groep die hiervoor opgericht is)
In totaal zijn er 8 ontwerpen en er is alvast een materialenlijst bekend gemaakt. Omdat ik megaveel bolletjes katoen heb verzameld door de jaren heen heb ik eerst m'n katoentjesbak eens omgedraaid om te kijken hoever ik daarmee zou komen. 

Dat viel niet tegen, eerst heb ik de kleurtjes voor de ontwerpen die in katoen worden uitgevoerd bij elkaar gezocht. Soms net een tintje anders, maar dat vind ik wel prima, het hoeft ook niet helemaal hetzelfde te worden. 

Vervolgens heb ik besloten ook de sokkenwol ontwerpen van katoen te gaan maken, omdat ik zoveel mogelijk voorraad weg wil werken. Alleen voor ontwerp 1 had ik zelf nog een aardig sokkenwolletje liggen, een keer bij Lidl gekocht....


Alles per ontwerp in zakjes gedaan....
kan de kat er niet bijkomen ;-) Alles in de zakjes komt dus uit voorraad....
Ontwerp nr. 8 wordt gehaakt van scheepjes stone washed xl, maar ik had nog drie bollen van de gewone stonewashed liggen, ik zie wel hoe dat uitpakt....


Een paar close-up foto's.....



Alleen voor ontwerp 5 kon ik helemaal niets vinden, niet van de voorgeschreven Stylecraft en ook niet van andere kleuren acryl die ik in huis heb. Genoeg restjes Stylecraft in huis van m'n dekens, klik en klik, maar niet in de goede kleuren, ofwel hele kleine restjes. Omdat ik toch nog de oogjes wilde bestellen heb ik gelijk maar een paar bollen Stylecraft meebesteld. En een bolletje roomwitte katoen die ik tekort kwam....mocht ik de cal nou onverhoopt toch niets voor mij vinden (lees: ik heb misschien te weinig amigurumi-ervaring) dan is er geen man overboord...het gros komt uit voorraad en die paar bollen Stylecraft komen altijd van pas.


......en Guus had de rammelkraal al gevonden :-) Mooi speelgoed dacht ze volgens mij......;-)
Nu nog even snel verder met m'n dekens, ik blijf steeds een paar weken achterlopen met de mix 'n match cal dus dat ga ik voor de 15e proberen bij te haken....binnenkort in elk geval een update...
Fijn weekend verder!

2 opmerkingen:

Gerlily zei

Dat had ik gemist. Ga ook eens kijken op de site. Hier ook nog genoeg bolletjes katoen in huus. Fijn weekend verder.

Corrie zei

Alleen de voorpret is al leuk. Je hebt het handig gedaan zo. Ik ben heel benieuwd wat daar straks uit te voorschijn gaat komen. Ik zal ook eens gaan neuzen op de site, maar op de een of andere manier is amigurumi niet mijn ding. Ik vind het niet fijn werken maar de resultaten zijn juist wel heel leuk.